Site icon IAS

לונדון – טיפים לנוסעים

 קוראים יקרים, כתבה זו לא באה להחליף את מדריכי המטיילים המפורטים הנמצאים בחניות הספרים או באתרי האינטרנט העולמיים, אלא להעניק לכם כמה טיפים מניסיוננו האישי ומפגישתנו הקצרה עם אחד מיעדי התיירות הפופולאריים בעולם, לונדון.

מומלץ לפני הנסיעה (גם אם זה לא הביקור הראשון ) לעיין בכל מידע אפשרי מכוון שלונדון בעלת ההיסטוריה עתיקת יומין מסורות וטקסים משתנה ללא הרף והיא כיום תוססת וצועדת עם הזמן.

לפני היציאה מומלץ לדאוג למטרייה אישית לכל נוסע. מזג האוויר ההפכפך של לונדון עלול לתפוס אתכם לא מוכנים ברגע הכי לא מתאים בביקורכם.רצוי להתעדכן מידי יום ברשת הטלוויזיה או באתר האינטרנט של BBC ולהתאים את תוכניתכם לתחזית מזג האוויר.

 התחבורה בלונדון מגוונת וכוללת: שירות הסעות מנמל התעופה, אוטובוס הקומתיים האדום, אוטובוס בני קומה אחת ( (Red, רכבת התחתית ( Underground – Tube ( , מוניות , אופניים , תחבורה ימית, אוטובוס תיירים וריקשות אופניים תלת גלגלי.

מנמל התעופה היתרו , בו נחתנו לאחר טיסה נעימה של כ-5 שעות בחברת התעופה בריטיש איירוויס, קיימת אפשרות לנסוע למרכז העיר ברכבת התחתית. אפשרות זו היא הזולה והמהירה ביותר אך מתאימה אולי לאנשי עסקים עם תיקי יד בלבד או לתרמילאים המעוניינים לחסוך כל פני . אנחנו בחרנו "במשה הסעות", ישראלי לשעבר דובר עברית שהמתין לנו בסבלנות מרובה כשבידו שלט והסיע אותנו במיומנות גדולה בכבישי הממלכה עד לבית המלון. המחיר 15 פאונד לנוסע במיניבוס עם נוסעים נוספים. מומלץ מאוד, זול יותר ממונית ,ללא צורך להיסחב ברכבת התחתית עם המזוודות והרגשה ביתית של נהג דובר עברית "שמחלק" טיפים בשעת הנסיעה. לפרטים נוספים: 03-6862142 , 00-44-7973301820, 00-44-7787997774.

רכשנו באתר האינטרנט www.londonpass.com  את ה-Travelcard לשבוע, בכרטיס משולב עם ה- London Pass The. בהגיעכם ללונדון תאספו את הכרטיסים במשרד הראשי הממוקם ברחוב ריג'נט 1.  ה- Travelcard  מאפשר נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה הציבורית בכל שעות היום ללא הגבלה. מומלץ מאוד , כי … TIME IS MONEY.  חוסך זמן יקר בתורים לקניית כרטיסים והכנה מראש של תשלום בכל כניסה לרכבת התחתית או לאוטובוס.   

הרכבת התחתית , Underground או כפי שהיא מכונה ה- Tube, פועלת בצורה מעוררת קינאה בהשוואה למקומות אחרים בעולם. יש בה 12 קווים המסומנים במפה בצבע שונה וידידותית למשתמש. "חרשנו" את לונדון לאורכה ורוחבה בזמן קצר וביעילות מרובה ללא בעיה גם בשעות העומס הגדולות.

למי שלא חווה מעולם נסיעה באוטובוס הקומתיים האדום מומלץ לנסות ,במיוחד בנסיעות משפחתיות עם ילדים. בעלייה לאוטובוס מספיק להציג את ה- Travelcard לנהג ולתפוס מקום בקומה השנייה.

המוניות הלונדוניות המפורסמות , Black Cab , הן כבר לא כולן שחורות וכיום אפשר לראות רבות מהן צבועות בצבעים ועיצובים מגוונים. כלי תחבורה יקר אך כדאי לחוות לפחות פעם אחת בשביל הרזומה.

אוטובוסי התיירים קיימים בכל רחבי לונדון . התשלום הוא עבור 24 שעות שבו ניתן לרדת ולעלות כרצונכם בתחנות הקבועות מראש. מומלץ במיוחד לתיירים החוששים מנסיעה ברכבת התחתית.

London Duck Tours – The Amazing Amphibious Adventure – אוטובוס צהוב המסייר ברחובות לונדון ובאפשרותו גם לשוט בנהר התמזה. מתאים במיוחד לגיל הרך.

תחבורה ימית היא לא ממש כלי תחבורה אלא עוד חוויה תיירותית. כרטיס  ה- London Pass The מאפשר ללא תשלום נוסף ליהנות משייט בנהר התמזה מתחנת ה- London Eye עד לגריניץ' בליווי הסבר על אטרקציות וירידה ועלייה בתחנות השונות. ההסבר ניתן בשפה האנגלית בלבד. השירות ניתן ע"י City Cruises Thames River .

שייט בתעלת ריג'נט מומלץ במיוחד. השירות ניתן בחינם לרוכשי הלונדון פאס ,ע"י חברת Canal Boat Trip Jason's Original. יציאה מונציה הקטנה, אזור יפיפה של ברווזי וצמחי מים במי התעלה כשמשני צידיה עוגנות סירות מגורים צבעוניות. להתחיל את הסיור מתחנת הרכבת התחתית Paddington כשלאורך התעלה מסעדות נחמדות. לאחר ארוחה טובה המשיכו עד למעגן הסירות שיובילו אתכם לאורך התעלה לגן החיות,ריג'נט פארק ועד לקאמדן לוק. באזור זה ממוקם שוק קאמדן המפורסם עם שלל חנויות וצעירים רבים המשוטטים בין החנויות.

אופניים דו גלגלי להשכרה (חינם למחזיקי לונדון פס) נמצאים בנקודות שונות ברחבי העיר ומיועדות לספורטאים שבחבורה ולאלו הרוצים עדין לחוות את רחובות לונדון דרך גלגלי האופניים מבלי להתאמץ, נסו את ריקשות התלת אופן עם רוכב צעיר שיוביל אתכם למחוז חפצכם בתקווה שתגיעו בריאים ושלמים.

אטרקציות רבות ומגוונות קיימות במטרופולין התוסס,לונדון.כפי שציינתי בתחילת הכתבה נתמקד רק בחלק מהן,רובן פופולאריות ומקצתן פחות.

באתר האינטרנט של מאדם טוסו ניתן לרכוש כרטיס משולב לכמה אטרקציות. מומלץ ביותר,חוסך זמן יקר בהמתנה לרכישת הכרטיסים ובתור לכניסה.

אנחנו רכשנו כרטיס משולב למאדם טוסו, אקווריום ו-  London Eye.

מאדם טוסו – חובה לכולם, אבל לא לפספס את ה- Marvel Super Heroes 4D הנמצא במתחם של מאדם טוסו. סרט תלת מימד מדהים של דמויות מצוירות מעולם הקולנוע.

התרשמנו מאוד גם מסיור ברכבת ילדים בתאי מוניות לונדוניות המציגה את עברה של העיר המקסימה, לונדון.

בקרבת מאדם טוסו, חנות הביטלס ומוזיאון שרלוק הולמס.

אקווריום Sea Life – נחמד, לא יותר. נמצא ממש ליד ה- London Eye המפורסם, לא להפסיד.

מומלץ להגיע בשעה 9:30 אם לא רוצים לבזבז את כל היום בהמתנה. בצאתכם מהמתקן, בדקו היטב, צילמו אתכם וניתן לרכוש את התמונה בחנות היציאה.

כפי שציינתי הלונדון פס מאפשר כניסה חופשית ל- 55 אטרקציות ויחד עם ה- Travelcard משתלם כספית. באיסוף הכרטיסים תקבלו גם ספר הכולל הסבר מפורט על כל האטרקציות, ההנחות במסעדות ובחנויות.

לחובבי הספורט "הלונדון פס" מאפשר חוויה נהדרת, כניסה חופשית וסיור באצטדיון הסטמפורד ברידג' של קבוצת צ'לסי שבה משחק יוסי בניון. הסיור כולל הסבר מקיף ומבט על מלתחות השחקנים,המגרש וחנות המזכרות . הגעה לתחנת Fulham Broadway שתייה של קפה טוב ב- PRET A MANGER ויציאה שמאלה לכוון האצטדיון.

סיור דומה וצילום עם גביע ליגת האלופות ניתן לבצע גם באצטדיון וומבלי האגדי כשבכניסה מתנוסס פסלו של בובי מור שחקן העבר של הנבחרת האנגלית.

חובבי הטניס לא יפסידו ביקור באצטדיון ווימבלדון המפואר ובמוזיאון. היורדים בתחנת הרכבת התחתית Wimbledon Park יצעדו כחצי שעה לאצטדיון אך מאידך ייהנו מאזור הכפרי השלו והיפה במהלך ההליכה. לעומת זאת תחנת Southfields קרובה יותר ושירות אוטובוס יוביל אתכם במהירות לתחנה.

מומלץ להתעדכן בלוח זמני הסיורים במתקני הספורט, בתקופת הקיץ מתקיימת אליפות ווימבלדון וקונצרטים בוומבלי.

אטרקציה נוספת נחמדה היא The Royal Mews – האורוות המלכותיות הממוקמות קרוב לארמון באקינגהם בו מתבצעת החלפת המשמרות הידועה. באורוות מוצגות המרכבות המלכותיות שמשמשות באירועים חגיגיים. התמזל מזלנו לפגוש שם קבוצה של לורדים שהשתתפה ברכיבה חגיגית מסביב לארמון.

נציין רק את שמות האטרקציות האחרות שחובה לראות: בית הפרלמנט ושעון הביג בן, כנסיית וסטמינסטר, קתדרלת סנט פול, המוזיאון הבריטי, הגלריה הלאומית, מצודת לונדון, כיכר טרפלגר ופיקדילי, מוזיאון ויקטוריה ואלברט, גני קיו, פינת הנואמים בהייד פארק ועוד…

מסעדות רבות ומגוונות קיימות בלונדון. הנסיעה עם ילדים מחייבת הקרבה מצד ההורים למצב רוחם "הקולינארית" של הילדים. רשימת מספר בתי קפה,רשתות ומסעדות "משפחתיות":

Pizza Express – רשת פיצריות הפזורות ברחבי לונדון.פיצות מצוינות כמו באיטליה, מומלץ לאוהבי פיצות.

PRET A MANGER  רשת ברים הממוקמת ברחבי לונדון ומציעה כריכים טריים ומגוונים, קפה, תה, שתייה קלה, שוקו חם, פירות ועוגות שונות.

Caffe' Nero – רשת בתי קפה איטלקי המתמחה בהגשת קפה אספרסו מעולה, תה , שוקו חם, משקאות קלים, כריכים ועוד.

Zizzi – מסעדה איטלקית הממוקמת לאורך תעלת ריג'נט "בונציה הקטנה", קרוב לתחנת הרכבת התחתית Paddington. אוכל מצוין באווירה נעימה. פיצות מצוינות, פסטה , דגים ויין טוב.

The White Lion – מסעדה בסגנון בריטי. להורים,  fish & chips לפי מיטב המסורת האנגלית .לילדים, קציצת המבורגר מחזה עוף עם צ'יפס. ממוקמת בתחנת הרכבת התחתית Covent Garden.

Dickens Inn – מסעדה המציעה מגוון רחב של מאכלים טיפוסיים בריטיים ומעליו פיצריה.

ממוקמת באחד מפינות החמד הפחות מוכרות של לונדון ליד גשר המצודה ,St. Katharine Docks.

מרינה המאכלסת אוניות עתיקות לצד יאכטות כשמסביב מסעדות ודוכני אוכל מעוצבים. מומלץ לבקר.

ונסיים עם מקדונלדס ופיצה האט שמיותר להזכיר.

לונדון היא גן עדן לחובבי הקניות במיוחד בתקופת המכירות Sale .

בתי הכולבו הידועים אך יקרים: Marks & Spenser , Debenhams , Selfridge's, Fortnum & Mason , Harrod's ועוד. הלהיט של התקופה האחרונה היא חנות Primark ברח' אוקספורד בו נצפים תורים ארוכים של קונים המעמיסים כמויות של בגדים, נעלים ומוצרים נלווים. לאחר שעות של חיפושים מצאנו כמה זוגות סנדלים יפים מעור במחירים מגוחכים, מתנות לדודה וזה הכול.

צעצועים– מומלץ לבקר ב-Hamleys חנות הצעצועים המפורסמת עם אין ספור צעצועים מכל המינים והסוגים. בכניסה ממתינים שני צעירים לבושים בתלבושת ססגונית המקבלים את פני הבאים. גם אנחנו נפלנו בפח בקניית מס' משחקים ל-Play Station 3. ממוקמת ברחוב ריג'נט חנויות נוספות – Toys R Us  ו- Disney .

שווקים –  Camden Market – לא להחמיץ. בתחנת הרכבת התחתית Camden Town בימי ראשון.גן עדן לצעירים חובבי פרטי הלבשה.אפשר לצאת מהתחנה אך החזרה מתבצעת רק מתחנת הרכבת התחתית Chalk Farm (הליכה של 10 דקות ).

Covent Garden Market – בתחנת הרכבת התחתית  Covent Garden . מאוד מיוחד וססגוני עם הופעות רחוב. בסוף השבוע יש שוק מלאכת יד ובימי ב' שוק עתיקות. אזור תוסס של מסעדות ,חנויות ומרכז שבו ממוקמים תיאטראות.

בידור ותרבות  – מרכז עולמי של תיאטרון, אופרה, בלט, קונצרטים קלאסיים, קולנוע, הופעות רוק, דיסקוטקים ופאבים.

צפינו במחזמר מלך החיות המוצג בתיאטרון Lyceum הממוקם ליד Covent Garden Market. התפאורה, התלבושות, הכוריאוגרפיה, המוסיקה הכול הרשים אותנו מאוד. את הכרטיסים רכשנו בארץ בלסטר סקוור ישראל במחיר של 81  פאונד לכרטיס. שווה כל מחיר.   

https://www.youtube.com/watch?v=RKNBIitoXMQ

Exit mobile version