Site icon IAS

לא הושג סיכום אופרטיבי בין ראש עיריית אילת לנתניהו על שדה דב

שדה דב שמטוס ישראייר בנחיתה בשדה דב ומבני המגורים הסמוכים אליו

עשרות ועדי עובדים, גורמי תיירות, נציגי נוער, פורום ההורים העירוני, בעלי עסקים, נציגי חבל אילות ועוד, התכנסו אתמול (ה׳) לישיבת היערכות לקראת הפגנת המחאה של תושבי העיר נגד סגירת שדה דב, המתוכננות ביום שני הקרוב (17.6) מול בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והקמת אוהל מחאה בגן הוורדים מול כנסת ישראל. לאחר שבפגישה שהתקיימה אמש בין ראש הממשלה נתניהו, לבקשתו, לבין ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, עלו מספר אפשרויות, אך לא הושג שום סיכום אופרטיבי, נערכים באילת, במלוא המרץ להמשך המאבק הציבורי.

בתמיכת ההסתדרות בראשות ארנון בר דוד – שהצטרפה למאבק בשבוע שעבר – צפויים לעלות לירושלים ביום שני הקרוב, עשרות אוטובוסים שייצאו מאילת ומחבל אילות ובהם תושבי העיר אילת וחבל אילות, חולים, סטודנטים, בני נוער, עובדים מכל הגופים והארגונים, ביניהם בתי מלון, עובדי עירייה, עובדי בית החולים, כיבוי אש, עובדי מתנ״ס, בני נוער ועוד.

פגישה אתמול של הגופים הנלחמים נגד סגירת שדה דב. צילום עיריית אילת

הסעות ייצאו בשעה 10:00 מרחבת בית רובין באילת, משם תיסע שיירת האוטובוסים לירושלים. בשעה 16:00 תיערך הפגנת מחאה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור. לאחר ההפגנה יאיישו תושבי העיר אילת את אוהל המחאה שיוקם מול כנסת ישראל ויישאר שם ככל שיידרש, "עד שתתבשר העיר אילת על ביטול הגזירה ההרסנית של סגירת שדה דב בעת הזו", כדברי דוברת עיריית אילת.

מאיר יצחק הלוי אמר: ״אנו נמצאים בישורת האחרונה של מערכה ארוכה למניעת סגירת שדה דב ולניתוק העיר אילת ממרכז הארץ. שדה דב הוא צינור החמצן שלנו וסגירתו מאיימת על העיר, על כלכלתה ועל פרנסתנו. זאת בתקופה בה העיר אילת עומדת לקראת שגשוג ופריחה. דווקא כעת מוצאת הממשלה ללא שום סיבה לסגור את שדה דב ולפגוע בנו אנושות. לנו לא נותר אלא לקחת את עתידנו בידינו״.

מנהלי הגוש הגדול: לחץ פוליטי על ראש הממשלה

מנהלי "הגוש הגדול", המפעילים אף הם מערך יחסי ציבור ואף קמפיין ברשתות החברתיות בשם "חיבוק דב", טוענים בתורם כי ראשי הערים מנסים להפעיל לחץ פוליטי על ראש הממשלה. יוזכר כי מאיר יצחק הלוי הודיע כי יפרוש ממפלגת הליכוד שלטענתו זנחה את העיר ותושביה.

הקמפיין של מנהלי הגוש הגדול נגד "חיבוק הדוב", כהגדרתם, למען המשך הפעלת שדה דב

מנהלי הגוש העבירו מסר כי אם יהיה מי שיתפתה לקבל את הצעת המפגינים ולדחות את פינוי שדה דב מה-1 ביולי, אפילו לדחיה קלה, ואם העבודות לצורך הקמת התשתיות והקו הירוק בכללם לא יתחילו כבר למחרת, ב-2 ביולי, הם יראו בכך הפרה יסודית ובוטה של זכויותיהם. זה יוביל לסכסוך משפטי עם משמעויות כספיות שכולם, ובעיקר המדינה, יפסידו ממנו. יצויין כי עד היום לא נודעה בציבור זהותם של בעלי הקרקעות בגוש הגדול ואיש מהם לא הופיע בפומבי בתקופת המאבק.

ב-5 במאי, בתום דיון שהתקיים בבית משפט המחוזי בתל אביב, המליץ הרכב השופטים למנהלי הגוש הגדול לחזור בהם מהערעור על החלטת בית המשפט השלום, שחייבה אותם לחשוף לכלל הציבור את זהות בעלי הקרקעות בגוש הגדול. המנהלים קיבלו את המלצת בית המשפט ובכך נסללה הדרך לחשיפת זהות בעלי הקרקעות שהוסתרה מהציבור משך למעלה מ-40 שנה. המבקשים ביקשו מבית המשפט תקופת היערכות שבין 90-120 ימים.

בדיון טענו ארבעה מתוך חמשת מנהלי הגוש הגדול, כי חשיפת השמות תוביל לפגיעה בזכות לפרטיות של בעלי המקרקעין, שמספרם עומד כדבריהם על כ-3,000. ביהמ"ש קבע שמנהלי הגוש הגדול מנהלים את פנקס הזכויות כתחליף לטאבו, ועל כן הוא צריך להיות פתוח לציבור ולכלול גם את שמות בעלי הזכויות, כפי שקיים בטאבו

כתבה קודמת: שדה דב – הקרב האחרון

Exit mobile version