Site icon IAS

לא בטוח ללא ביטוח

בידיעת המדינה, על דעתה ובהתאם לחוק הקיים מראשית שנות ה-80 ולנוהל התקף עוד עשרות שנים לפני כן, יכולים לקוחות הנוסעים לחו"ל לרכוש את פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל גם באמצעות סוכני הנסיעות.

 

לאחרונה פרסם אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון חוזרי מנכ"ל חדשים, לפיהם לא יוכלו יותר סוכני הנסיעות להעניק שירות זה לנוסעים לחו"ל.

 

יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות: "סקרים שערכה ההתאחדות מוכיחים, כי ללא מעורבות וסיוע מצד סוכני הנסיעות, ייצאו ישראלים רבים לחו"ל ללא ביטוח.

אין בכלל ספק שמדובר במהלך הסותר את טובת הציבור ובחריגה מסמכות מצד משרד האוצר. הניסיון להסדיר תחום אשר פועל באופן מסודר וללא כל בעיות כבר עשרות שנים, נובע מפעולה רגולטורית שאינה נשענת על לשון החוק וכוונתו, ומנוגדת לטובת הציבור."

 

"הרגולציה בישראל ממשיכה להפוך לבעיה, במקום להוות כלי לפתרון ולקידום טובת הציבור. הוצאת סוכני הנסיעות מתחום ביטוח נסיעות לחו"ל מפקירה את טובת הלקוחות, ובניגוד לכוונת האוצר, תגרום גם לעלייה במחירי ביטוח הנסיעות לציבור."

 

"סוכני הנסיעות משרתים נאמנה ועפ"י החוק את ציבור הנוסעים באופן התואם את טובת הציבור והמדינה", סיכם פתאל. "הניסיון שעושה האוצר לפרש מחדש את החוק משנת 1981 – המתקיים זמן רב וללא בעיות – ובאופן שמנוגד לרוח החוק וללשונו, מחייב בירור משפטי עקרוני. וכך גם ייעשה."

 

Exit mobile version