Site icon IAS

כיצד אמריקן איירליינס מתמודדת עם סופות הקיץ?

מטוס חברת אמריקן איירליינס. צילום יח"צ

הפעילות של חברת התעופה מתוכננת ומתוזמנת בקפידה, כי כאשר חברת תעופה עוצרת, זה אומר שהמטוסים והצוותים שלה עוצרים – וחשוב מכך, זה אומר שהלקוחות עוצרים וקשה יותר לחזור לפעילות רגילה. אמריקן איירליינס פיתחה טכנולוגיה חדשנית שעוזרת ללקוחות לנוע כאשר מזג אוויר קשה משפיע על המוקדים הגדולים. התוכנה ששמה Hub Efficiency Analytics (HEAT) מעבירה באופן דינמי את לוחות הזמנים של הטיסות כדי להבטיח שלקוחות, צוותים וכלי טיס ימשיכו לנוע כאשר מזג האוויר מאיים לשבש את לוח הזמנים.

HEAT, שפותחה על ידי אמריקן איירליינס, מבצעת אופטימיזציה של נתונים לגבי מזג האוויר, עד כמה מלאות הטיסות, קשרי לקוחות וזמינות, כמו גם כל אילוצי בקרת תעבורה אווירית או צוותים. לאחר מכן, אלגוריתם מתקדם שוקל את הנתונים הללו ומעביר אותם למרכז. המומחים במרכז התפעול המשולב (IOC) – מרכז העצבים של פעילות החברה- משתמשים ב-HEAT כדי לעזור להימנע מהשפעות מזג האוויר הקשות ביותר ולשמור על הפעילות תוך כדי שהם מובילים את הלקוחות לדרכם מהר יותר בזמן מזג אוויר קשה.

"HEAT הוא כלי חדשני וחלק מהפעולות הלא סדירות שלנו, שרק יהפוך לחכם יותר עם השימוש", אמר טימותי ניזניק (Timothy Niznik), מנהל IOC Analytics. "בכל פעם שאנו מפעילים את HEAT, אנו מנתחים את התוצאות ומשלבים את הממצאים הללו כדי שנוכל להמשיך ולשפר את האסטרטגיות והטכנולוגיות שעוזרות לשמור על הפעילות שלנו".

מאז הפריסה הראשונית שלה בשנה שעברה, HEAT מנעה כ-1,000 ביטולי טיסות ברחבי הרשת של חברת התעופה אמריקן איירליינס.

"HEAT מאפשר לי לייעל את תזמון הטיסה במזג אוויר סוער כדי לספק חוויה טובה יותר ללקוחות ולצוותים שלנו – זה שובר שוויון", אמר בוב שירלי (Bob Shirley), מתאם בקרת תעבורה אווירית וחבר בצוות שפיתח את HEAT. המטה הראשי בדאלאס/פורט וורת' ועם הרכזות ברחבי ארה"ב משתרעות על גבי כל המפה. בהתחשב באופי מזג האוויר – משתנה ללא הרף, אין זה מפתיע ש-AA מעוניינת ליישם את HEAT בשווקים הלאומיים והגלובליים שלה כדי להפחית את חוסר היעילות".

הודות ל-HEAT, בניגוד לחברות תעופה אחרות, אמריקן עדיין לא חוותה התמוטטות בעונת הקיץ של 2023. עיכובים קורים בכל חברות התעופה כתוצאה מסיבות פנימיות וחיצוניות כאחד. ככל שהתעשיות מתקדמות לעבר בינה מלאכותית והסתמכות טכנולוגית, הזמן יגיד אם תוכנה כמו HEAT צופה בעיות ומציגה פתרונות יעילים.

Exit mobile version