Site icon IAS

ישראלים לא רצויים בחבל קשמיר שבהודו

שלושה ימים לאחר שחוגים איסלמים קיצוניים בחבל קשמיר הזהירו תיירים מערביים מלהגיע לאזור בבגדים חושפניים, והזהירו שהדבר עלול לגרום לתגובה נזעמת מצד התושבים, יצא מנהיג הבדלנים האיסלמים בחבל קשמיר, מירוואז עומאר פארוק בהצהרות נגד תיירות מישראל.

 

"הממשלה צריכה להסביר מדוע היא מעודדת ישראלים לבקר בקשמיר", אמר עומאר פארוק, והוסיף: "למוסלמים בכל רחבי העולם יש בעיה עם ישראל בשל מדיניותה התוקפנית כלפי פלסטין וישראל היא אחת מהאויבות הגדולות של האיסלם". הדברים נאמרו בתגובה למסע קידום מכירות שערכו בישראל גורמי תיירות מחבל קשמיר שהתלוו לביקורו  של שר התיירות ההודי בישראל.

 

שנים של סכסוכים אלימים בין הודו לפקיסטן על השליטה בחבל קשמיר גרמה לשלוש מלחמות ולפיגועי טרור רבים שגבו עשרות אלפי הרוגים והבריחו ממנה את התיירים.
חבל קשמיר הוא האזור היחיד בהודו בו האוכלוסייה המוסלמית היא הרוב ביחס לאוכלוסיה ההינדית.

עד לאחרונה, אלפי מטייילים ישראלים נהגו לטייל בחבל קשמיר, כחלק ממסלול הטיול בצפון הודו. כיום, קיימת אזהרת מסע חמורה לקשמיר ומומלץ להימנע מכל ביקור באזור. הקולות שיצאו לאחרונה מהחוגים האיסלמים הקיצונים בכלל וממנהיג הבדלנים האיסלמים בפרט, רק ביססו את אזהרת המסע של המועצה לביטחון לאומי וביטלו את הפנייה של המשלחת ההודית לבקר ללא חשש בחבל ארץ קסום, אך עקוב מדם ומלא סיכונים.     

Exit mobile version