Site icon IAS

ישראייר: רווח נקי של כ-41 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2016

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2016 מציגה ישראייר רווח נקי של כ-41 מיליון שקל, לעומת כ-33 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה ב-2015, גידול של כ-20%. ברבעון השלישי של 2016 מציגה החברה רווח נקי של כ-40 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר היה רבעון השיא בתולדות החברה וכלל רווח חד פעמי בסך 9 מיליון שקל, בגין חלקה בעסקת דיזנהויז, וגם בעקבות חגי תשרי.

מכירות

מכירות החברה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-884 מיליון שקל, המהווים גידול של כ-11% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת, כאמור, על אף שב-2016  מיוחסות מרבית מכירות חגי תשרי לרבעון האחרון של השנה. ברבעון השלישי של 2016 הסתכמו המכירות בכ-470 מיליון שקל, המהווים גידול של כ-5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שכלל את חגי תשרי.

ה-EBITDA של החברה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2016 ב-69.5 מיליון שקל, לעומת 64 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-8%. ברבעון השלישי של 2016, הסתכם ה- EBITDAבכ-51 מיליון שקל, לעומת כ-54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר כלל, כאמור את הרווחים החד פעמיים ואת מכירות חגי תשרי.

אסטרטגיית מכירות חבילות נופש הממוקדת

הגידול במחזורי המכירות של החברה וברווחיה, נובע בראש ובראשונה מאסטרטגיית מכירת חבילות הנופש הממוקדת, שמיישמת החברה בדבקות רבה בשנים האחרונות. עיקר הגידול נובע מגידול חד בטיסות הבינלאומיות של החברה, כשבתשעת החודשים הראשונים של 2016 הטיסה ישראייר כ-400 אלף נוסעים בטיסות הבינלאומיות, גידול של יותר מ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת בנוסף לכ-60 אלף נוסעים אשר רכשו חבילות מישראייר על בסיס טיסות של חברות תעופה זרות.

בהקשר זה יצוין, כי לפי פרסומי רשות שדות התעופה, זינקה החברה בחודש אוקטובר שחלף למקום השני בפעילות התעופה הבינלאומית, עם כ-93 אלף נוסעים שהטיסה, המהווים כ-5.5% מכלל פעילות התעופה הבינלאומית בישראל.

יש לציין, כי במשך השנה השלימה ישראייר פריסה מחדש של החוב שנלקח מבנק לאומי לצורך רכש מטוסים, כאשר היא פרעה יותר מ-15 מיליון דולר מהחוב והכניסה לפעילות מלאה את מטוס איירבוס A320 החדש שלה.

הערכת שווי

בדוחותיה הכספיים של אי.די.בי, שפורסמו ביום 24 בנובמבר 2016, הודיעה החברה כי אי.די.בי תיירות ביצעה הערכת שווי לצורך בחינת סכום בר השבה של פעילות ישראייר בהתבסס על שווי שימוש פעילות ישראייר, על ידי פירמת ייעוץ בלתי תלויה. שווי הפעילות של ישראייר ליום 30 בספטמבר 2016 מוערך בסך של 126 מיליון דולר.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, הביע סיפוק מהעמידה המלאה של החברה ביעדי התוכנית האסטרטגית ומהשיפור הקבוע והמתמשך בביצועי החברה ובתוצאותיה. "ישראייר ממשיכה לצמוח במחזור המכירות וברווח בשיעורים דו ספרתיים, תוך ריסון ההוצאות ושיפור המדדים התפעוליים, הודות לאסטרטגית מכירת חבילות נופש ממוקדת ובזכות התגייסות בלתי מתפשרת של עובדיה להשגת מטרות החברה״.

 

 

Exit mobile version