הרווח הנקי של ישראייר לשנת 2015 הוא 25 מיליון שקל, לעומת הפסד של 19 מיליון שקל ב-2014. רווח זה, שהוא הראשון בתולדותיה, ושהוא תוצר שהתקבל בהמשך לשיפור הדרמטי שהציגה ישראייר ברבעונים האחרונים של 2015. החברה הצליחה להגיע ב-2015 לשיפור בכל הפרמטרים העסקיים: הרווח הגולמי הסתכם ב-122 מיליון שקל, לעומת כ-83 מיליון שקל ב-2014, גידול של 47% וה-EBITDA הסתכם ב-69 מיליון שקלים, לעומת 37 מיליון שקל ב- 2014, גידול של 86%.
מעבר ממכירת יעדים למכירת מוצרים
השיפור בתוצאות העסקיות והגידול ברווחי החברה נובעים מיישומה המלא של האסטרטגיה העסקית בשלוש השנים שחלפו, שעיקרה: מעבר ממכירת יעדים למכירת מוצרים ותוצריה, גידול חד בתנועת הנוסעים ובשיווק חבילות תיירות והגדלה משמעותית במחזורי המכירות. בשל המעבר לשיווק חבילות נופש וטיולים מאורגנים, הופחת שיעור ההוצאות של רכיב הדלק ביחס לסך הפעילות, שהתבטא בקיטון של 7 מיליון שקלים במשך ושהיווה כ-1% מסך עלות המכר של החברה ב-2015.
החברה הציגה ב-2015 גידול חד בתנועת הנוסעים ובמחזורי המכירות שלה. מחזור המכירות של החברה הסתכם ב-2015 ב-51 מיליון שקל, לעומת 823 מיליון שקל בשנת 2014, גידול של 15%.
גידול חד בטיסות
עיקר הגידול נובע מגידול חד בטיסות הבינלאומיות של החברה. במשך 2015 הטיסה החברה באופן ישיר ובאמצעות שיווק חבילות וטיולים מאורגנים בטיסות צ'רטר, כ-600 אלף נוסעים. נתון זה משקף לחברה את המקום הרביעי בדוח תנועת הנוסעים בנתב"ג. בטיסות ב'קוד ישראייר' – המשקף את כמות הנוסעים על טיסות ישראייר בלבד – חל גידול של 60% ביחס ל-2014, ל-419,319 אלף נוסעים.
פרעון הלוואה
לאור התוצאות העסקיות הטובות פרעה החברה עד היום, 10 מיליון דולר מתוך ההלוואה שנטלה לרכש מטוסים והעבירה מקדמה בסך 5.5 מיליון דולר עבור מטוסי האיירבוס שרכשה. בנוסף, סיכמה החברה עם בנק לאומי מתווה חדש לפריסת הלוואה הקיימת בסך 50 מיליון דולר, לפיו יפרע בשנת 2016 סכום נוסף של 15 מיליון דולר ואילו יתרת החוב תיפרס מתום שנת 2016 על פני 4 שנים. באמצעות מהלך זה תחסוך ישראייר סכום המוערך בכ-5 מיליון שקלים בשנה בגין הוצאות מימון.
"הצלחת תוכנית ההתייעלות"
מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אומר כי התוצאות הכספיות מעידות על הצלחת תוכנית ההתייעלות והתכנית האסטרטגית אותה מיישמת החברה בקפדנות בשנה האחרונה. "שנת 2015 היא הראשונה בתולדות ישראייר שבה אנו מציגים רווח נקי, ואנו גאים על כך מאוד. 2015 היא ללא ספק שנת השיא בתולדות החברה, הן במספרי הנוסעים ובשיעור התפוסה, והן במונחי הכנסות ורווחיות, וזאת על אף שבמהלך השנה ביצענו מהלך יזום להפחתת מחירי החבילות בכ-100 דולר לאדם בממוצע".
לדברי סירקיס, "השיפור החד והכולל בכל הפרמטרים נובע מהירתמות עובדי החברה לכלל הפעולות שבוצעו. התייעלות, לרבות צמצום שכבות הניהול, התאמת פרופיל השירות בטיסות, צמצום זמני שהייה על הקרקע וניצול טוב יותר של המטוסים, וכמובן, מיישומה המלא והמוצלח של האסטרטגיה העסקית שלנו, שעיקרה מעבר ממכירת יעדים למכירת לחבילות נופש וטיולים מאורגנים. ישראייר כיום היא לא רק חברת תעופה, אלא ספק שירותי תיירות שיש לו גם צי מטוסים".
באשר לעתיד אומר סירקיס, כי "אנחנו צופים המשך במגמת הגידול, הצמיחה והשיפור בפרמטרים העסקיים גם בהמשך. "לאור ההצלחה ביישום התכנית האסטרטגית והכניסה הקרובה לפעילות של מטוס האיירבוס החדש, אנחנו צופים המשך במגמת הגידול, הצמיחה והשיפור גם בשנת 2016".