Site icon IAS

ישראייר – טיסות סדירות לטבליסי, ארקיע- לאודסה ואנטליה

עוד שלב בפתיחת השמים לתחרות: השר כץ אישר לישראייר ולארקיע להפעיל לראשונה טיסות סדירות לטבליסי, אנטליה ואודסה.

 

שר התחבורה, ישראל כץ: "מתן האישורים לארקיע ולישראייר להפעיל טיסות ליעדים חדשים בעולם מיושם במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית שמקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים".

השר כץ ציין כי מינויה של חברת ישראייר כמוביל נקוב נוסף בקו לטבליסי התאפשר בעקבות הסכם תעופה שנחתם לפני כשנה וחצי בין ישראל לגאורגיה. ההסכם מאפשר לחברות תעופה נוספות להפעיל טיסות סדירות בין המדינות.

 

על פי ההסכם, יכולה כל מדינה למנות שלוש חברות תעופה סדירות, במקום אחת שפעלה עד לחתימת ההסכם. החברה הגרוזינית ג'ורג'יאן איירוויס, מפעילה כיום שש טיסות שבועיות בקו תל אביב- טבליסי וארקיע מפעילה שתי טיסות שבועיות בקו.

 

בנוסף לכך, אישר השר כץ את בקשתה של חברת ארקיע להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב- אנטליה. האישור ניתן בעקבות הסכם שנחתם בדצמבר 2013, בין מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, ועמיתו התורכי, בילאל אקשי שאיפשר לחדש את הטיסות הסדירות לתורכיה לאחר הפסקה של יותר מחמש שנים.

 

כמו כן אושר לחברת ארקיע להפעיל לראשונה טיסות סדירות בקו תל אביב- אודסה. הקו מופעל כיום בלעדית על ידי החברה האוקראינית אייר אוקראיין אינטרנשיונל, וחברת ארקיע תהיה החברה הישראלית הראשונה שתטוס בקו זה.

 

השר כץ ציין כי מתן אישורים לחברות ארקיע וישראייר להפעיל טיסות ליעדים נוספים בעולם מבוצע במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית שמשרדו מקדם והביא לגידול במספר הטיסות והנוסעים לישראל וממנה.

 

שר התחבורה הוסיף כי בעקבות הסכם השמים הפתוחים שנחתם בשנה שעברה בין ישראל לאיחוד האירופי, צפויות חברות התעופה הישראליות להגיש בקשות נוספות לטוס ליעדים חדשים בכל רחבי העולם.

 

Exit mobile version