אי.די.בי תיירות ישראייר יכולה עתה לוותר על הסכם המיזוג בסאן דור, החברה-הבת של אל על ולאתר מועמד אחר לביצוע עסקת מיזוג. נכון להיום, לאחר דחיית המיזוג בין אי.די.בי ישראייר לסאן דור על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים והגשת ערעור לבג"ץ על ידי שני הצדדים, ההסכם עדיין לא אושר ולא מומש. זאת מאחר ושני הצדדים סיכמו, כי אם העסקה לא תאושר עד יום 31 במאי 2018, הסכם הרכישה יהיה ניתן לביטול על ידי הצדדים, או מי מהם, ולכן אי.די.בי תיירות ישראייר רשאית עתה לנסות ולאתר מועמד אחד. כך מתברר מדוח הרבעון הראשון של אי.די.בי פיתוח.
בשלב זה לא ידוע על מגעי איתור מועמד אחר מאשר אל על, מה גם שהסכם המיזוג הנוכחי עדיין לא בוטל ולכן נאסר על אי.די.בי לנהל משא ומתן עם מועמדים אחרים למיזוג.
אי.די.בי פיתוח, שהפסידה ברבעון הראשון של השנה 253 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 285 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ואשר את שנת 2017 סיימה בהפסד של 610 מיליון שקל, מעוניינת לממש את מיזוגה של אי.די.בי תיירות ישראייר, שהפסידה ברבעון הראשון 20 מיליון שקל, בחברה אחרת.
ירידה של 21% ברווח הגולמי
הכנסות אי.די.בי תיירות ישראייר גדלו ברבעון הראשון ב-13.75 מיליון שקל ל-239 מיליון שקל, בהשוואה ל-210 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017 נובע בעיקר מגידול במכירות ישראייר ובפעילות סקי דיל, בין השאר כתוצאה מעיתוי ערב חג הפסח שחל השנה בסוף חודש מרץ, בהשוואה לחודש אפריל ב-2017.
עלות ההכנסות של אי.די.בי תיירות ישראייר ברבעון הייתה 219 מיליון שקל, בהשוואה ל-189 מיליון שקל באותה התקופה אשתקד, שזו עלייה של 16.1%. הגידול נובע בעיקר מהגידול בהכנסות ובנוסף חלה עלייה של 21% במחירי הדלק הסילוני בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועליה במחירי שירותי קרקע ועלויות שכר עבודה בעקבות עדכון שכר מינימום והסכם טייסים חדש, שנחתם בחודש מאי 2017. עליית עלות ההכנסות יצרה רווח גולמי של 20 מיליון שקל, בהשוואה ל-21 מיליון שקל באותה התקופה אשתקד, שזו ירידה של 21% ברווח הגולמי.
ההוצאות התפעוליות של 27 מיליון שקל (24 מיליון שקל ב-2017) שהורדו מהרווח הגולמי בתוספת הוצאות נוספות של 4 מיליון שקלים, גרמו להפסד תפעולי של 11 מיליון שקל (3 מיליון שקלים ב-2017), ההפסד מירידת ערך של 5 מיליון שקלים והוצאות מימון של 2 מיליון שקלים, ולאחר הטבת מס של 2 מיליון שקלים, גרמו להפסד הרבעוני של 20 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.