Site icon IAS

ישראייר הפסידה ברבעון הראשון כ-4 מיליון דולר

מטוס ישראייר. צילום Depositphotos

מטוס ישראייר. החברה חתמה על הסכם עם הטייסים צילום Depositphotos

הרבעון הראשון של השנה היה חלש בקבוצת ישראייר. יישום שורה של צעדי התייעלות, פיתוח והשקעות, הגדילו את ההפסד של החברה לכ-4 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017.

במשך הרבעון הראשון של השנה פתחה ישראייר חמישה יעדים חדשים – באטומי, טנריף, באקו, מדריד ואלבניה – הקטינה את מצבת כוח האדם בכ-3% ונערכה לקליטת שני מטוסים נוספים, בהיבט של השקעות בציוד וגיוס והכשרת טייסים ודיילים.

הפעולות הללו, לצד עלייה במחירי הדלק, הביאו את החברה להפסד תפעולי של 3.3 מיליון דולר.

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס. הצטברות לא מידתית של משימות והשקעות. צילום יח"צ

החברה סיימה את הרבעון עם גידול של כ-10% בתנועת הנוסעים בנתב"ג. מחזור ההכנסות גדל מ-56 ל-65 מיליון דולר, המהווים גידול של 23%.

הרווח הנקי של קבוצת ישראייר בשנת 2017 היה 11.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-11.7 מיליון דולר ב-2016. ירידה קטנה של 5.12% ברווח הנקי היוותה אז הישג בהתמודדות מול התייקרות הדלק, הוצאות השכר והשחיקה הנובעת משינוי שערי החליפין. יש לציין, כי 2017 הייתה שנת שיא נוספת שציינה שש שנים של שיפור רצוף בפרמטרים העסקיים של ישראייר.

 מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס מסר בתגובה: "תוצאות הרבעון לא טובות. הסבר לפיו הן הושפעו ממחירי הדלקים ושערי החליפין לא מחדש. הרבעון הושפע מהצטברות לא מידתית של משימות והשקעות שהאחריות לביצוען היא שלי. אלה נועדו להיטיב עם הדוחות ברבעונים הקרובים. עלי מוטלת האחריות לשנות את המגמה בחצי השנה הקרובה ואני מאמין שנסיים את שנת 2018 בתוצאות דומות ל-2017. הדוחות הכספיים נחתמו לאחר שרואי החשבון הסירו את הפסקה על המצב הכספי של החברה והתזרים. בזאת השלימה החברה את תוכנית המפנה גם ברמה החשבונאית".

Exit mobile version