Site icon IAS

ישראייר גרופ, הרבעון השני: רווח נקי של כ-7 מיליון דולר

מטוס ישראייר צילום מוני שפיר

הכנסות הקבוצה הסתכמו לכ-90 מיליון דולר, ירידה של כ-15 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד – בשל ההאטה בפעילות חברות הבת המתמחות בתיירות.

על אף הירידה בהיקף ההכנסות, שורת הרווח הגולמי השתפרה בכ-4 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה בחדות לכ-20 אחוזים – שיפור של כ-50 אחוזים בהשוואה לשיעור הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשתקד.

חלק משמעותי מהשיפור ברווחיות הגולמית הושג בשל יישום שיפורים טכנולוגיים, שהביאו לגידול משמעותי במכירת המוצרים הנלווים לנוסע, אשר עמדו על שיא של כ-24 דולר לנוסע, לעומת כ-15 דולר לנוסע – ברבעון המקביל אשתקד. קצב מכירת המוצרים הנלווים לנוסע, משקף גידול משמעותי, העשוי להסתכם בהכנסה שנתית של למעלה מ-24 מיליון דולר.  נזקי המלחמה, השפיעו דרמטית על מרבית חברות הבת, המתמחות בתיירות, בדגש על חברת התיירות הנכנסת לישראל. הכנסותיהן נפגעו בכ-20 מיליון דולר, ופגעו ברווחיות של הקבוצה כולה בכ-2.5 מיליון דולר.

כחלק מהתכנית האסטרטגית של החברה להרחבת הפעילות בחו"ל, ביצעה החברה, במהלך הרבעון, שני צעדים מהותיים:

הראשון, החברה רכשה את השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין, ובמקביל, החלה בתהליך הרחבת כושר הייצור שלו בכ-50 אחוזים במטרה לאפשר ללקוח בינלאומי נוסף לקבל שירות בהיקף משמעותי.

השני, חברת הבת סקי דיל התקדמה במו"מ לרכישת נכס מלונאי נוסף, בסמיכות לנכס המלונאי אותו רכשה החברה והפעילה בעונה הנוכחית באיטליה.

ישראייר ייצרה במהלך הרבעון תזרים מזומנים עודף מפעילות שוטפת, של 7 מיליון דולר, שהופנה למימון השקעות כוללות בסך של כ-9 מיליון דולר להשבחת צי המטוסים וקליטת 2 מטוסים נוספים, רכישה בכ-3 מיליון דולר של השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין, והשקעה של כמיליון דולר נוספים במלונות הקבוצה ביוון.

בנתיב הפנים ארצי לאילת, המשיכה החברה במגמת השיפור, ויצרה רווח של כמיליון דולר, וזאת על אף העובדה שהקטינה את כמות הטיסות לאילת במטרה לתת מענה לביקושים בפעילות הבינלאומית.

במהלך הרבעון הטיסה החברה כ-300 אלף נוסעים – מספר שיא, שבעקבותיו הגדילה החברה את הערכותיה לפיהן תטיס השנה כ 1.3 מיליון נוסעים. נתח השוק של החברה עמד על כ-8 אחוזים – כפול מנתח השוק של החברה ברבעון השני אשתקד.

במהלך הרבעון השלימה החברה היערכותה לקיץ 2024 באמצעות קליטה של 2 מטוסים נוספים בהפעלה עצמית. עלויות הקליטה וההכשרה של צוותי האוויר והתחזוקה, נרשמו במהלך הרבעון השני במטרה לתמוך בהפעלת מטוסים אלו החל מהרבעון השלישי של השנה. החברה רשמה רווח נקי של כ-7 מיליון דולר ברבעון השני, בהשוואה לרווח של כ- 5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בנטרול השפעת המלחמה, ובנטרול השפעות מקזזות – חד פעמיות שליליות וחיוביות, רשמה החברה שיפור מתוקנן של כ-7 מיליון דולר בשורת הרווח ברבעון, ושל כ- 9 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. מגמת השיפור בתוצאות החברה, בשיעורי הרווחיות, ובהגדלת מספרי הנוסעים, נרשמה גם בחודשים יולי ואוגוסט השנה.

בנוסף, החברה חתמה על הסכם עם משרד האוצר, לפיו היא תקבל מקדמה בסך 2.5 מיליון דולר בתמורה לוויתור על התשלום השנתי התומך במערכת מגן רקיע. ההסכם כפוף לאישור הממשלה.

מישראייר נמסר, כי השיפור החד בתוצאות החברה ובשיעורי הרווחיות, הינו תוצאה של השקעה ניכרת בטכנולוגיות מסחריות ותפעוליות, ובהרחבת צי המטוסים בהפעלה עצמית. החברה מעריכה כי השיפור הינו פרמננטי והוא יהווה בסיס לתכנון ההתרחבות והשיפור ברווחיות הקבוצה בשנה הבאה, ללא קשר למצב הביטחוני הנוכחי.

החברה מבקשת להודות, לעובדיה המסורים, הנלחמים בחזית ובעורף, מאז ה-7 באוקטובר, המגלים נחישות ומסירות אין קץ, לתמיכה, חיזוק וצמיחת החברה.

Exit mobile version