Site icon IAS

ישראייר: גידול בשיעור של 33% במספר הנוסעים ב-2017

מטוס ישראייר. צילום Depositphotos

ישראייר מדווחת היום על תוצאות הרבעון האחרון לשנת 2017 ובכך מסכמת למעשה את תוצאותיה הכספיות לשנה זו. זוהי שנת שיא המציינת שש שנים של שיפור רצוף בפרמטרים העסקיים של החברה.

אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר ציין "מצוינות תפעולית, מסירות  ויצירתיות של צוות עובדי החברה לצד היערכות מדויקת לעוצמת התחרות והצמדות לאורך זמן לאסטרטגיה פשוטה ונכונה, אפשרה לישראיר להמשיך לצמוח בכל הפרמטרים ולרשום עוד שנת שיא. בכוונתנו להוסיף בשנת 2018 עוד שני מטוסים לצי שלנו ובכך לתפעל במהלך העונה הקרובה 10 מטוסים ולחצות את רף מיליון וחצי נוסעים".

בשנת 2017 מציגה הקבוצה גידול של מעל ל-23% במחזור המכירות כ- 345 מליון דולר לעומת 279 מיליון דולר בשנת 2016. זאת על אף השחיקה של כ- 13 מליון דולר בשל שינוי בשערי החליפין, התייקרות מחירי הדלק וגידול בהוצאות השכר שנבעו מעליית שכר המינימום ושכר הטייסים, הצליחה החברה לבלום את הירידה ברווח הנקי ושמרה על רווח בדומה לשנת 2016-  11.1 מליון דולר לעומת 11.7 בשנת 2016.

בהקשר זה יצוין כי לפי פרסומי דוחות רשות שדות התעופה, זינקה החברה בשנת 2017 ונמצאת בחמישיה הראשונה מבין כלל חברות התעופה הפעילות בנתב"ג  ודורגה במקום השני מבין חברות התעופה הישראליות.

יוני צברי סמנכ"ל הכספים של הקבוצה מסר: "על אף האתגרים הפיננסיים האקזוגניים שהיו לקבוצה כמו מחירי הדלקים, שערי החליפין, עלייה בשערי הליבור דולר ועלייה בשכר , מצליחה  קבוצת ישראייר בשנת 2017 לשמור על רווח נקי דומה לאשתקד ולשפר את תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת ל-21 מליון דולר לעומת 16 מליון דולר אשתקד. השמירה על הרווחיות והשיפור בתזרים המזומנים תרם לקיטון בחוב הפיננסי של הקבוצה  לרמת של כ- 21 מליון דולר ,הנמוך מה- EBITDA  אותו הציגה הקבוצה בשנת 2017 בסך של כ- 23 מיליון דולר, ויאפשר לקבוצה לממש את תוכניותיה לעתיד להרחבת פעילותה, בין היתר על ידי הגדלת צי המטוסים בבעלותה, ולהתמודד עם אתגרי שנת "2018.

גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של הקבוצה ציין: "שנת 2017 התאפיינה גם בתחרות עזה למול חברות תעופה חדשות שנכנסו. לשמחתנו הצלחנו לעמוד בהבטחתנו ללקוחות ביצירת חבילות נופש משתלמות במיוחד וטיולים איכותיים תחת המותג נתור. גם בשנת 2018 אנו מאמינים שהאסטרטגיה הזו, לצד השקת יעדים חדשים בטיסות ישירות כגון סוצ'י, באקו, טנריף, גנואה וטירנה , תגדיל את כמות הלקוחות אשר יבחרו בנו."

Exit mobile version