Site icon IAS

ינואר 2018: גידול של 15% בתנועת הנוסעים בנתב"ג

הגאות בטיסות נמשכת: כמעט 1.3 מיליון נוסעים חלפו בנתב"ג (יוצאים ונכנסים) בחודש ינואר 2018, המהווים גידול של 15% לעומת ינואר אשתקד. כך לפי דו"ח רשות שדות התעופה.

רוב הנוסעים – כ-1.16 מיליון מתוכם, עברו בטרמינל 3 וכ-133 אלף נוסעים חלפו בטרמינל 1 מממנו יוצאות טיסות הלואו קוסט.

בדירוג חברות התעופה הפעילות ביותר חלה מהפכה: אחרי אל על, שמדורגת ראשונה (עם ירידה קלה לעומת ינואר אשתקד) והטיסה 370 אלף נוסעים שהיוו כ-28% מכלל הנוסעים – תפסה את המקום השני והמקום הראשון מבית חברות התעופה הזרות חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר, שהטיסה במהלך ינואר 2018 כ-74.5 אלף נוסעים – גידול של 90% לעומת ינואר הקודם.

באופן מסורתי ובכל שנת 2017, ניצבה במקום הזה טורקיש איירליינס, עם יותר ממיליון נוסעים, כאשר וויזאייר סיימה את שנת 2017 במקום השישי עם כ-700 אלף נוסעים – עליה של 73%.

אחריה, במקום השלישי בחודש ינואר 2018, מדורגת חברת הלואו קוסט איזי ג'ט, שהראתה גידול של כ-29% והטיסה כ-73 אלף נוסעים. טורקיש איירליינס ניצבת המקום הרביעי עם כ-69 אלף נוסעים בחודש ינואר – גידול של 37% ביחס לינואר הקודם. עוד בחמישייה הפותחת חברת התעופה הרוסית איירופלוט, גם היא, כטורקיש איירליינס, מהווה יעד לטיסות המשך ברחבי העולם. 

במקום הראשון כתמיד: ארצות הברית

היעדים המובילים נותרו ארה"ב נותרת במקום הראשון ואחריה טורקיה עם גידול של 40%. גרמניה שלישית, צרפת רביעית ואיטליה חמישית – עלייה של 25.8%.

מבחינת יעד ראשון, נמל התעופה אטאטורק באיסטנבול שהישראלים טסים ממנו ליעדים אחרים בעולם באמצעות כמה חברות תעופה ובהן טורקיש, אטלס גלובל ופגסוס, ניצב במקום הראשון עם 71,033 נוסעים – עלייה של 51% לעומת ינואר אשתקד.

חברות התעופה הישראליות רשמו ירידה של 2.5%  בתנועת הנוסעים, כאשר נתח השוק שלהן ירד מכ-37%  לסך של כ-31.5%  – מכ-420 אלף נוסעים לכ-409 אלף. אל על רשמה ירידה של כ-2.4%, ונתח השוק שלה ירד מ-33.68% ל-28.5% בלבד, ישראייר רשמה ירידה של כ-9%, וארקיע ירדה אף היא בכ-28%.

לראשונה בישראל כנס ארגון ה-ACI  

הכנס  השנתי ה 27 של ארגון ה-ACI  בתחום המסחר יתארח לראשונה בישראל ויעסוק בחדשנות והתמודדות שדות התעופה עם הטמעת טכנולוגיות חדשות  מובילות לתחום התעופה.

ברש"ת צופים שלכנס יגיעו למעלה מ-500 מנהלים  בכירים בתחום התעופה, חברות מנהלות שירותים ותפעול בשדות תעופה, חברות ה"דיוטי-פרי" המובילות,  קמעונאים, מנהלים מסחריים, מנהלי פרסום, שיווק, הסעדה, פיתוח טכנולוגיות ומוצרים משלימים לעולם התעופה ותפעול  שדות תעופה.

עוד מוסרים ברש"ת כי לישראל מובילות טכנולוגית ידועה ונמל התעופה בן גוריון מדורג בין הנמלים מובילים בעולם, בין השאר בזכות טכנולוגיות חדשניות מובילות בתחום הבטחון, הבטיחות והשירות לנוסעים, טכנולוגיות היוצרות עניין רב בקרב  מנהלי ומפעילי שדות תעופה.

הכנס השנתי של ה-ACI  התארח עד כה בעיקר בבירות אירופה השונות כמו אנגליה, צרפת, שוויץ ואחרות.

במסגרת הכנס תוכלנה חברות ישראליות להציג את פיתוחיהן ושירותיהן למשתתפיו, תוך יצירת קשרים עסקיים בין המשתתפים לבין מקבלי ההחלטות בשדות התעופה בעולם.

Exit mobile version