Site icon IAS

יונייטד איירליינס ביצעה טיסת נוסעים באמצעות דלק סילוני בר קיימא

מטוס יונייטד איירליינס שביצע טיסה באמצעות דלק סילוני בר קיימא. דוברות יונייטד איירליינס

יונייטד איירליינס הינה חברת התעופה הראשונה בהיסטוריה שערכה טיסת נוסעים באמצעות 100% דלק סילוני בר קיימא. הטיסה בוצעה עם 100 נוסעים, מוגדרת כמי שמשנה את כללי המשחק, נערכה בשיתוף עם יצרנית המטוסים בואינג ושותפות נוספות.

יונייטד גם הודיעה על שותפותה בברית שמיים האקולוגיים – eco skies  – בה חברות גם מיקרוסופט, סיילספורס ו-Visa, מאמץ קולקטיבי לרכישת 7.1 מיליון גלונים של דלק סילוני בר קיימא, עוד השנה. החברה כבר התחייבה לרכישת כמעט פי שתיים מכל חברת תעופה אחרת בעולם שהתחייבה לרכישות מסוג זה. טיסת ההדגמה משיקאגו לוושינגטון נערכה במטוס 737 MAX 8 תוך שצרכה 500 גאלונים של דלק מטוסים בר קיימא.

נשיא יונייטד סקוט קירבי היה על הטיסה ואמר : "יונייטד ממשיכה לעמוד בחזית בכל הקשור לשינויי האקלים. הטיסה הזו מהווה לא רק ציון דרך במאמץ להפחתת גזים אלא גם נועדה להדגים את הדרך בה תאגידים יכולים להשפיע כאשר הם פועלים במאמץ משותף וממלאים כראוי את תפקידם באתגר הגדול של דורנו."

לפני מספר חודשים הודיעה יונייטד על השקת תוכנית ה-   Eco-Skies Alliance  הראשונה מסוגה, אותו פיתחה ביחד עם יותר מתריסר תאגידים.  בין החברות המשתתפות בתוכנית, אשר כל אחת מהן מובילה את תחומה, ואשר פעילותן תשפיע על ביקוש לייצור SAF נוסף:

Autodesk,  Boston Consulting Group,CEVA Logistics, Deloitte, DHL, DSV, HP Inc.,Nike, Palantir, Siemens, Takeda Pharmaceuticals

סקוט קירבי הוסיף בהשקה: "זוהי רק ההתחלה. המטרה שלנו היא להוסיף עוד חברות לתוכנית הברית של Eco-Skies Alliance בכדי לרכוש יותר דלק בר קיימא ולאתר עוד חדשנויות המתמקדות בהפחתת פחמן. "

יונייטד ביצעה את ההשקעה הגדולה ביותר בתעשיית התעופה ב SAF ורכשה יותר דלק מטוסים בר קיימא מכל חברת תעופה אחרת בעולם World Energy  . שותפתה ארוכת הטווח של יונייטד תספק את ה SAF לנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס  (LAX) בשל היותו נגיש לפעילות יונייטד.

Exit mobile version