Site icon IAS

יומה התשיעי לשביתת אייר פראנס

שביתת אייר פראנס נכנסה ליומה התשיעי עם תוצאות קשות לקהל לקוחותיה,הצוות ומצבה הכלכלי. יו"ר ומנכ"ל קבוצת אייר פראנס -KLM אלכסנדר דה יוניאק  (Alexandre de Juniac) ופרדריק גאגאי (Fr?d?ric Gagey ) ,יו"ר ומנכ"ל אייר פראנס הודו לצוות החברה בצרפת וברחבי העולם על הסיוע ללקוחות והתנצלו באופן אישי בפני כל מי שנפגע מהשביתה.

 

השביתה מסבה לחברת אייר פראנס הפסד תפעולי של למעלה מ-20 מיליון אירו ליום בתוספת לפיצוי הלקוחות וההשפעה העתידית וההדרגתית של חזרה לשגרה בסיומה של השביתה.

 

המשא ומתן עם איגוד הטייסים (SNPL) התקיים מידי יום מאז תחילתה של השביתה. קברניטי חברת התעופה אלכסנדר דה יוניאק ופרדריק גאגאי ניהלו מעל 40 שעות דיונים עם נציגי הטייסים, כאשר בכל יום הוגשו הצעות קונסטרוקטיביות חדשות במטרה להביא לסיומה של השביתה ללא הצעה נגדית ונכונות לפיתרון מהצד השני.

 

הנהלת חברת התעופה אייר פראנס – KLM מדגישה שהסיבה לפרוץ השביתה, הרצון להרחיב את פעילות חברת הבת- הלאו קוסט  טראנסאוויה  Transavia באירופה, היא חשובה מאין כמוה לעתידה של הקבוצה, בהתחשב בכך ששוק טיסות הלאו קוסט מתעצם במהירות והמתחרים אימצו אסטרטגיות אגרסיביות בשוק התעופה הצרפתי.

 

בנוסף, מציינת הנהלת הקבוצה כי התוכנית המקורית להרחבת פעילות חברת הלאו קוסט עומדת בעינה. איגוד הטייסים הטיל סטיגמות על הפרויקט שהביאו לפחדים חסרי בסיס בקרב הטייסים.הנהלת הקבוצה מצטערת על הפרשנות המוטעית ונקטה מספר צעדים:

 

דחיית התוכנית ליצירת חברות בנות לחברת הלאו קוסט טראנסאוויה באירופה, (מחוץ לגבולות צרפת והולנד) לסוף השנה, בעוד דנים על הפרויקט בהרחבה עם איגוד הטייסים, תוך מתן ערבויות.

 

משא ומתן מקיף עם איגוד חברות התעופה אייר פראנס –KLM כאשר התהליך עבור אייר פראנס יחל מהר ככל האפשר ומתוכנן ל-25 בספטמבר 2014.

 

הרחבת פעילותה של טראנסאוויה  בתחומה של צרפת הוא חיוני לאייר פראנס אומרים בהנהלה, בעיקר כדי להגן על מעמדה של הקבוצה בנמל התעופה של אורלי בפריז , כפי שהוצג ע"י דו"ח מומחי תעופה שפורסם ביולי 2014 וקיבל את תמיכתו מאיגוד הטייסים SNPL.

 

בקשת איגוד הטייסים  של אייר פראנס להעסיק את טייסי החברה ברשת קווי התעופה של טראנסאוויה בתנאים שווים ולהחליף 44 מטוסי בואינג 737 באיירבוס A320 יובילו את חברת הלאו קוסט בצרפת לקריסה. פתרונות הפשרה שהוגשו ע"י ההנהלה נדחו עד כה.

 

בתנאים שנוצרו, במידה ואיגוד הטייסים לא יסכימו לתנאים לפרויקט טראנסאוויה צרפת, ההנהלה תתחיל ליישמה במהירות האפשרית. המטרה לצייד את  טראנסאוויה צרפת במטוסים נוספים מעבר ל-14 הקיימים בצי ויצירת אלף מקומות עבודה ב-5 השנים הקרובות, כולל 250 משרות לטייסים עם עדיפות לטייסי אייר פראנס. כמו כן, ההנהלה מדגישה שהרחבת פעילותה של טראנסאוויה צרפת לא אמורה להשפיע על פעילות אייר פראנס בטיסות פנימיות בצרפת ואין לה צורך בשימוש בנמל התעופה שארל דה גול כחלק מהפרויקט.

 

"כדי להישאר רלוונטים באירופה, אין ברירה אלא להרחיב את פעילותה של  טראנסאוויה בשלב ראשון מחוץ לגבולות צרפת ולהגיע לצי של יותר מ-100 מטוסים עד שנת 2017", אמר אלכסנדר דה יוניאק. פרדריק גאגאי, המשיך:" החלטות אלו מחייבות שקט בתוך החברה וסיום השביתה שנמשכת זמן רב מידי לאייר פראנס, לקוחותיה וצוות העובדים".  

 

Exit mobile version