Site icon IAS

יום החדשנות של איזי ג'ט – מילאנו 2015

איזי ג'ט, חברת התעופה המובילה באירופה והשלישית בגודלה בישראל, הודיעה היום, במהלך אירוע פאן-אירופי, שנערך בנמל התעופה מלפנסה שבמילאנו, הבסיס השני בגודלו של החברה אחרי גאטוויק שבלונדון – כי סיימה בהצלחה בדיקה של אחד ממטוסיה באמצעות רחפן. הבדיקות הוכיחו כי רחפנים, המתוכנתים מראש למשימה, יכולים להפחית את משך הזמן בו מטוסים מושבתים לאחר אירועים דוגמת סופות ברקים, בהשוואה לבדיקה ידנית. בכוונת איזי ג'ט להכניס את הרחפנים לשימוש בבסיסי השירות ההנדסיים שלה ברחבי אירופה בתוך כ-12 חודשים.
 
כמו כן, חברת התעופה הודיעה היום כי היא בודקת את השימוש בהדפסה תלת ממדית על מנת ליצור חלפים של חלקים בתוך תא הנוסעים כגון משענות יד, על מנת לזרז את הליך ההחלפה ולהפחית את היקף אחסון החלפים בבסיסיה. הדפסה בתלת ממד תהיה חלק ממנועי הדור הבא שהוזמנו על ידי איזי ג'ט. המנוע מדגם LEAP כולל חלקים המודפסים בתלת ממד בהם פיות דלק, כנפי המאוורר של סנן הפחם וחומרים קראמיים מרוכבים (ceramic matrix composites).
 
בשיתוף פעולה עם איירבוס, איזי ג'ט תבדוק פתרון לתחזוקה מניעתית, לרבות שירותים ופתרונות דיגיטליים (eSolutions) אשר יכולים לקבל מידע בזמן אמת ממערכות הטיסה באמצעות מערכת ההודעות ACARS. מידע זה עובר בדיקה והתראות על תקלות נשלחות לצוותים המבצעיים, כך שהמידע יזרז איתור תקלות טכניות כבר עם נחיתת המטוס או לכלול את הטיפול בתחזוקה השוטפת. שיתוף פעולה זה תומך במטרה של החברה לבטל כליל איחורים הנגרמים בשל סיבות טכניות. אלה כבר הופחתו מ-10 איחורים ל-1000 תנועות טיסה ל-6 איחורים ל-1000 תנועות טיסה במהלך חמש השנים האחרונות.
 
חשובים באותה מידה כמו חידושים אלה, המיושמים 'מאחורי הקלעים', הם החידושים הדיגיטליים המקלים על חווית הטיסה של הנוסעים וכוללים יישומים חדשים לאייפון ולשעון של חברת אפל.
 
בנוסף, הוצג באירוע טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לצוות המטוס לערוך סיור וירטואלי בתוך תא הנוסעים מכל משרד ללא צורך להגיע פיזית למטוס.
                                               
מנכ"לית איזי ג'ט, קרולין מקול, התייחסה לחידושים אלה: "מלפנסה, מילאנו, הוא הבסיס הגדול ביותר שלנו מחוץ לבריטניה ואיטליה הינה בעלת חשיבות אסטרטגית עבור איזי ג'ט. מילאנו נמצאת באור הזרקורים, היות וזה עתה נפתחה התערוכה העולמית אקספו מילאנו 2015 (EXPO Milan 2015) – שטכנולוגיה היא אחד מנושאי המפתח שלה. זו הסיבה שאנו חושבים שזה המקום המתאים ביותר להסביר כיצד איזי ג'ט ממשיכה להוביל בחדשנות בתחום התעופה ומובילות דיגיטלית. 
 
"איזי ג'ט תמיד הובילה. חוללנו מהפכה בתחום הנסיעות באירופה על ידי כך שאפשרנו לנוסעים לטוס ליותר מקומות בעלות נמוכה יותר. מרגע לידתנו, לפני כמעט 20 שנה, הצגנו חידושים כגון מכירות באמצעות האינטרנט וצעדים שבצענו לאחרונה, כגון הקצאת מושבים שמורים.
 
"בשנה שעברה הצגנו מגוון טכנולוגיות חדשניות, שבכוונתנו ליישם, לראשונה בענף התעופה, על מנת לנהל את צי המטוסים שלנו ביתר יעילות, אפקטיביות ובטיחות. כמה מהטכנולוגיות האלה יושמו בפעולותינו היומיומיות, לרבות הטסת צי המטוסים שלנו ללא שימוש בטופסי נייר בתאי הטייס, שימוש ביישומים להחלפת מדחפים בעקבות פגיעה ציפורים ויישומון עבור מרכז הבקרה שלנו המסייע למהנדסים והצוות לפתור עניינים טכניים בצי המטוסים של איזי ג'ט ברחבי הרשת שלה. אנחנו ממשיכים כל הזמן לחפש אחר חידושים מקוריים שיסייעו לנו לנהל את פעילותנו בצורה חלקה ויבטיחו כי הנוסעים יגיעו ליעדם בבטחה ובזמן.
 
"עשינו צעדים גדולים בעבודה שלנו עם טכנולוגיית הרחפנים ובחנו בהצלחה בדיקות אוטומטיות באמצעות רחפנים של צי המטוסים שלנו. סיכמנו על שיתוף פעולה עם איירבוס לפתח כלי אבחוני במהלך הטיסה. צעדים אלה תואמים את מטרתנו: למנוע איחורים הקשורים לעיכובים טכניים.
 
"כל העבודה הזו מיועדת להגדיל את האמינות של צי המטוסים שלנו ובכך, לשפר את חוויית הטיסה של הנוסעים. כמו כן, השקענו בחידושים דיגיטליים בהם יישומון חדש לאייפון, היישומון שלנו לשעון של חברת אפל ויישומון לניהול עצמי, שיעניק לנוסעים את האפשרות להזמין את המלונות והטיסות במקרה של שיבוש בלוח הטיסות".
 
איאן דייוויס, המהנדס הראשי של איזי ג'ט:"השימוש בטכנולוגיות חדשניות אלה משחרר את הצוותים ההנדסיים והדיגיטליים שלנו לביצוע משימות הדורשות מיומנות רבה יותר, מאפשר לנו לשמור על עלויות נמוכות שפירושן מחירים נמוכים ללקוחות, מסייע להפחית עיכובים ומבטיח את העמידה שלנו בלוחות הזמנים.
 
 
"בטיחות הינה בקדמת סדר העדיפויות שלנו ולפיכך הטכנולוגיות האלה ייושמו על ידי הצוותים ההנדסיים וצוותי הטיסה המנוסים של איזי ג'ט  על מנת להבטיח כי המוניטין המוביל בתחום הבטיחות יישמר".
 
איזי ג'ט מפעילה את הצי הגדול באירופה של מטוסי האיירבוס בעלי מעבר אחד. מאז שאיזי ג'ט קיבלה את מטוס האיירבוס הראשון שלה בספטמבר 2003, איירבוס מסרה מטוס לאיזי ג'ט בכל 16 ימים בממוצע.
 
לאיזי ג'ט הזמנות בהיקף של 158 מטוסים, בהם 100 מטוסים מסוג A320neo והיא הלקוח השלישי בהיקפו של חברת איירבוס. כיום איזי ג'ט מטיסה צי של 85 מטוסים מסוג A320 (בעלי 180 מושבים) ו-149 מטוסים מסוג A319 (בעלי 156 מושבים).
 
 
איזי ג'ט מפעילה את צי מטוסיה בהתאם לדרישות המחמירות של היצרנים ואף מעבר להן. חברת התעופה מעסיקה צוות עובדים מיומן ביותר, של 237 אנשי צוות הנדסי כמו גם מיקור חוץ לספקים חיצוניים ברחבי הרשת שלה.
 
 
איזי ג'ט, היא רשת התעופה האווירית הגדולה באירופה, בזכות נוכחותה ב-100 נתיבי האוויר המרכזיים וב-50 נמלי התעופה הגדולים ביותר ביבשת. למעלה מ-300 מיליון אירופאים חיים בטווח של שעה נסיעה מנמל תעופה בו פועלת איזי ג'ט. איזי ג'ט טסה בלמעלה מ- 750 נתיבי אוויר בין 130 נמלי תעופה ב- 33 מדינות. הצי של איזי ג'ט מונה למעלה מ- 200 מטוסים.
 
איזי ג'ט מפעילה מישראל טיסות ליעדים לונדון (לוטון), לונדון (גטוויק), מנצ'סטר, ז'נבה, באזל, רומא, ברלין, מילאנו ופריס.
 
איזי ג'ט רואה חשיבות רבה בשמירה על הסביבה. איזי ג'ט משקיעה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, דואגת ליעילות תפעולית מרבית ורוב המושבים במטוסיה מלאים. משמעות הדבר היא שפליטת כמות הפחמן דו חמצני ביחס לנוסע פחותה ב 22% מהכמות הנפלטת מכל חברת תעופה סדירה אחרת.
 

Exit mobile version