מפרסום תחזית הצמיחה של מספר הנוסעים בעולם, ע"י ארגון יאט"א – ארגון חברות התעופה הבינלאומי, עולה כי הביקושים ימשיכו לגדול לטווח הארוך ויגיעו ל-7 מיליארד נוסעים עד שנת 2034. הצמיחה השנתית תגדל בשיעור ממוצע של 3.8% . בשנת 2014 מספר הנוסעים עמד על 3.3 מיליארד ואילו בשנת 2015 יגיע ל- 3.5 מיליארד.
בעבר צפה ארגון יאט"א כי מספר הנוסעים בשנת 2034 יעמוד על 7.4 מיליארד על פי ממוצע צמיחה של 4.1% אולם הנתונים המתוקנים משקפים התפתחויות שליליות בכלכלה העולמית שצפויות "לצנן" את הביקושים. התחזיות השליליות מתייחסות בעיקר לצמיחה הכלכלית האיטית בסין.
5 השווקים בעלי הצמיחה המהירה ביותר על פי מספר הנוסעים לשנה: סין ( 758 מיליון נוסעים חדשים וסה"כ 1.196 מיליארד), ארה"ב (523 מיליון נוסעים חדשים וסה"כ 1.156 מיליארד), הודו ( 275 מיליון נוסעים חדשים וסה"כ 378 מיליון), אינדונזיה ( 132 מיליון נוסעים חדשים וסה"כ 219 מיליון) וברזיל ( 104 מיליון נוסעים חדשים וסה"כ 202 מיליון).
7 מעשרת השווקים הצומחים ביותר במונחי אחוזים יהיו באפריקה: מלאווי, רואנדה, סיירה לאון, רפובליקת מרכז אפריקה, סרביה טנזניה, אוגנדה, פפואה גינאה החדשה, אתיופיה ווייטנאם. כל אחד מהשווקים צפוי לגדול בממוצע שנתי של 7%-8% בעשרים השנים הבאות, הכפלת המספר בכל עשור.
במונחים של מסלולים, אסיה, דרום אמריקה ואפריקה ירשמו את הצמיחה המהירה ביותר לאור הצמיחה הכלכלית והדמוגרפית בשווקים אלו. אינדונזיה – מזרח טימור יהיה מסלול הצמיחה המהיר ביותר (13.9%), הודו – הונג קונג (10.4%), הונדורס (10.3%), פקיסטן (9.9%) ואיחוד האמירויות – אתיופיה (9.5%). "הביקושים לטיסות ממשיכים לעלות ויש הרבה עבודה לבצע עד ל- 7 מיליארד נוסעים", אמר טוני טיילור, מנכ"ל יאט"א.
"אירועים כלכליים ופוליטיים בשנה האחרונה השפיעו על חלק מהגורמים לצמיחה. אנו מצפים לירידה של 400 מיליון נוסעים עד שנת 2034 לעומת התחזית בעבר וההשלכות הכלכליות יהיו בהתאם", הוסיף טוני טיילר.
ארגון יאט"א סבור שאיראן וקובה ייהנו מפריחה כלכלית וגידול במספר הנוסעים בעקבות הסכם המעצמות על תוכנית הגרעין האיראנית וחידוש היחסים הדיפלומטים ביו ארה"ב וקובה. מספר הנוסעים בקובה צפוי לגדול מ-5 מיליון לכ-13 בשנת 2034. לעומת זאת באיראן מספר הנוסעים בעקבות הסרת הסנקציות צפוי להגיע ל-43.6 מיליון נוסעים ב-2034.