Site icon IAS

יאט"א: 44% מתוספת הטיסות ב-20 השנים הקרובות תגיע מסין ומהודו

תיירים סינים באוסטריה. הסינים המשיכו להניע את התיירות באירופה. צילום Depositphotos

נתוני ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א IATA קובעים כי הגידול בתעבורה האווירית בעולם בשני העשורים הקרובים יורגש בעיקר בשווקים של המדינות המתפתחות. לדוגמה, התרחיש של המגמות הנוכחיות צופה ש-44% מהתוספת בנסיעות בדרך האוויר ב-20 השנים הקרובות יגיעו מסין ומהודו.

שווקים של תעבורה אווירית מגיעים לבשלות ברוב הכלכלות המפותחות. העליה בתדירות הנסיעה בדרך האוויר של האזרח הממוצע – העומדת ביסוד הגידול הצפוי בביקוש לטיסות ב-20 השנים הקרובות – תתרחש בעיקר בשווקים המתעוררים בעולם.

זוהי אחת המסקנות של ניתוחי אנליסטים של IATA וגופים כלכליים בתחזיותיהם לביקושי טיסות בשני העשורים הבאים, שנתוניהם צפויים להתפרסם בימים אלה.

תרשים הצפי לגידול בתעופה העולמית ממדינות שונות בעולם. מקור IATA

התרשים מציג את הקשר בין התדירות הממוצעת של טיסות (מספר הטיסות אל/מ וטיסות-פנים חלקי מספר התושבים) לבין רמת החיים, הנמדדת על ידי התוצר לנפש (GDP). הצורה הלוגריתמית עם העליה המתונה ביותר, ממחישה את השווקים הבשלים, לאחר שהתמ"ג לנפש מגיע ל-20,000 דולר: האזרח הממוצע אינו רוצה לטוס בתדירות גבוהה יותר, למרות העליות ברמת החיים.

לכן, האזרח הממוצע באירופה ובארה"ב לא צפוי להגביר את תדירות טיסותיו ב-20 השנים הקרובות, למרות שלפי תרחיש "המגמות הנוכחיות", רמת החיים של אזרחי יבשות אלה צפויה לעלות ב-20%-30%. כמו כן, במדינות מפותחות כמו גרמניה, הגידול באוכלוסיה נמוך מאד – עוד נתון מפתח של הביקוש לטיסות.

אולם בשווקים המתעוררים צפוי להיות ביקוש רב, כדי לחבר ערים באמצעות קווי טיסות לנסיעות עסקים, השקעות ותיור. זה המקום שבו הן תדירות הנסיעה והן הגידול באוכלוסיות צפויים להיות הגבוהים ביותר. כך שכאמור, תרחיש "המגמות הנוכחיות" חוזה כי 44% מהנסיעות הנוספות של נוסעים במהלך 20 השנים הבאות יגיעו מסין ומהודו לבדן.

כתבה קודמת: הסינים מרבים בטיסות-פנים ויעדים קרובים

Exit mobile version