ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) פרסם את דו"ח הבטיחות לשנת 2023 ממנו עולה כי שנה שעברה הייתה הבטוחה ביותר לטיסה "במספר פרמטרים". הנתונים מראים כי לא היו אבדות בגוף או תאונות קטלניות שבהן היו מעורבים מטוסי נוסעים בשנת 2023. תאונה קטלנית בודדת הייתה בנפאל בחודש ינואר 2023 , שבה היה מעורב מטוס טורבו-פרופ – תאונת אובדן שליטה שהביאה ל-72 הרוגים. זאת בהשוואה לחמש תאונות קטלניות ב-2022, ושיפור בממוצע לחמש שנים (2019-2023) שעמד אף הוא על חמש תאונות.
שיעור התאונות ב-2023 היה 0.80 למיליון סקטורים (שווה לתאונה אחת לכל 1.26 מיליון טיסות), שיפור מ-1.30 ב-2022 והשיעור הנמוך ביותר מזה למעלה מעשור. הסיכון למוות השתפר ל-0.03 בשנת 2023 מ-0.11 בשנת 2022 ו-0.11 עבור חמש השנים, 2019-2023.
מארגון חברות התעופה הבינלאומי נמסר כי משמעות הדבר היא שבממוצע אדם יצטרך לטוס כל יום במשך 103,239 שנים כדי לחוות תאונה קטלנית. לאירופה יש סיכון מוות של אפס מאז 2018, כאשר החלק הגדול ביותר של התאונות קשור לקריסות ציוד הנחיתה.
הנתונים עבור דוח הבטיחות נאספים באמצעות תוכנית ניהול נתוני התעופה העולמית (GADM) של IATA, הכוללת דוחות תאונות ותקריות, אירועי נזקי קרקע ונתוני טיסה של יותר מ-470 משתתפים שונים בתעשייה.
בהתייחס לפרסום ווילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA, אמר: "ביצועי הבטיחות של 2023 ממשיכים להוכיח שטיסה היא אמצעי התחבורה הבטוח ביותר. תעופה שמה את העדיפות הגבוהה ביותר שלה לבטיחות, וזה ניכר בביצועים של 2023. מטוסי סילון לא רשמו אבדות בגוף או הרוגים. התאונה בחודש הראשון של 2024 מראה שגם אם טיסה היא בין הפעילויות הבטוחות ביותר שאדם יכול לעשות, תמיד יש מקום להשתפר. זה מה שעשינו לאורך ההיסטוריה שלנו ונמשיך להפוך את הטיסה לבטוחה יותר מתמיד".
"עבור מדינות, זה כרוך במתן דוחות בזמן, מקיפים ופומביים. מתוך 226 תאונות בשש השנים האחרונות, הוגשו רק 121 דוחות סופיים של תאונות. החסר הזה הוא לא רק התעלמות בוטה מאמנת שיקגו אלא גם מערער את בטיחות הנוסעים והצוות שלנו. ממשלות וסוכנויותיהן חייבות להגביר את המאמצים שלהן".