Site icon IAS

יאט"א: "תנועת הנוסעים העולמית ממשיכה לצמוח בקצב מרשים"

חדשות חיוביות מגיעות מארגון התעופה הבינלאומי – יאט"א, שפרסם את דו"ח תנועת הנוסעים לחודש אפריל 2015. רווח נוסעים לק"מ (RPKs) רשם גידול של 5.9% והקיבולת (מושב זמין לק"מ – ASKs) צמחה ב-6.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הביקוש בתנועת הנוסעים בטיסות פנימיות רשם גידול של 7.2% ו-5.2% בטיסות בינלאומיות לעומת אפריל 2014.

טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א אמר בתגובה כי החדשות לחודש אפריל  מעודדות אך לא אחידות. חברות התעופה במזרח התיכון ובאסיה – פסיפיק הובילו את הצמיחה הגבוהה מהממוצע , של 5.9% ואילו באירופה ובאמריקה הצמיחה הייתה מתונה יותר. כמו כן, חברות התעופה באפריקה דיווחו על ירידה בהשוואה לאשתקד.

ביקושים לטיסות בינלאומיות

חברות התעופה בכל האזורים למעט באפריקה רשמו עלייה שהסתכמה יחד ב- 5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיבולת גדלה ב-5.9% וגורם העומס הגיע לרמה של 78.6%.

חברות התעופה באזור אסיה פסיפיק רשמו עלייה בביקושים בשיעור של 9%, באירופה רשמו גידול בביקושים בשיעור של 3.7% ואילו באמריקה עלייה של 0.7% בלבד. גידול מרשים של 8.2% נרשם בקרב חברות התעופה במזרח התיכון. חברות התעופה באפריקה דיווחו על ירידה בביקושים בשיעור של 3.2%  בעקבות התפתחויות כלכליות שלילות בחלקים שונים של היבשת, כולל ניגריה, שכלכלתה תלויה בעיקר על הכנסות מנפט.

ביקושים לטיסות פנימיות

הביקוש לטיסות פנימיות רשם גידול 7.2% בהשוואה לחודש אפריל 2014 עם צמיחה חזקה בעיקר בהודו ובסין. הקיבולת גדלה ב-6.4% וגורם העומס עמד על 80.8%.

"התמונה היא מעורבת, מחירי הנפט הנמוכים עוזרים לשמור על מחירי טיסה אטרקטיביים אך מנגד התחזקותו של הדולר עלול לצנן את הביקושים בשווקים מסוימים", הוסיף טוני טיילר.

Exit mobile version