Site icon IAS

יאט"א קורא לאירופה לעצור את חוסר היעילות של התעופה ביבשת

ממתינים בנמל תעופה. הנוסעים צריכים להילחם על פיצוי. צילום Depositphotos

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) קרא לממשלות אירופה ולספקי הניווט האווירי ANSP לשפר בדחיפות את ניהול התעבורה התעופתית ביבשת. לדבריו,  צמצום פליטות הפחמן וצווארי הבקבוק האווירים שנגרמים על ידי איחורים בטיסות בגלל ניהול לא יעיל של נתיבי הטיסה, צריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות התעופתי.

לפי מרכז הפיקוח האירופי היורוקונטרול, בחודש יוני נרשמו בשמי אירופה איחורים ביותר מ-210,000 טיסות, שהן 20% מכלל הטיסות. זמן האיחור הממוצע עמד על 17 דקות. הרוב המכריע של העיכובים נבע, לדעת יאט"א, מהיעדר מספר מספיק של פקחי תעופה, עובדים ללא הכשרה מספקת וחוסר גמישות ויכולת להגיב על אירועים משבשים.

בששת החודשים הראשונים של השנה נגרמו רוב העיכובים בגלל אזורי הפיקוח (UAC)  בקרלסרוהה שבגרמניה, במרסיי שבצרפת ווינה שבאוסטריה.

1,000 טיסות הוסטו ביום

נדרש עידכון של נהלי עבודה ישנים בתחום התעופה. צילום Depositphotos

תוכנית חירום לטווח קצר הושקה בשנה שעברה כדי לארגן מחדש את המרחב האווירי של האזור וכך להקטין את חוסר היעילות ברשת. התוכנית יצרה בעיות חדשות, כאשר היא הסיטה 1,000 טיסות ביום מן האזורים הבעייתיים ביותר. ניתוב מחדש של המטוסים מאריכה את זמן הנסיעה לנוסעים ומאלצת את חברות התעופה לעבור לנתיבים ארוכים ופחות יעילים, המפיקים פליטת דו תחמוצת הפחמן (CO2) מיותרת.

יאט"א מציע לנציבות האירופית ולגופים האחרים, בין היתר, לעדכן נהלי עבודה ישנים כך שצוותי הניווט יוכלו לעבוד היכן שהם נדרשים ולגייס צוותים נוספים ככל שיידרשו; לקדם מודרניציה של תשתיות ולהעניש ספקי ניווט אווירי אשר לא יספקו את יעדי הקיבולת שעליהם הוסכם בתוכנית הביצועים האירופית.

רפאל שוורצמן, סגן נשיא יאט"א לאירופה, אמר: "עונת הקיץ העמוסה באירופה החלה ונוסעים וחברות תעופה כאחד צריכות להיות מסוגלים להגיע ליעדיהם במועד. המצב הנוכחי הוא פשוט בלתי מתקבל על הדעת. חברות תעופה עושות צעדים כדי להפחית את השפעתן על הסביבה, אבל באירופה הן נאלצות לייצר מדי יום פליטות פחמן מיותרות. למרבה המזל, קיימים פתרונות. עם ההשקעה והתכנון הנכונים ושינוי בהלך הרוח של ממשלות ושל ספקי כוח אדם, ניתן יהיה למנוע קיץ נוסף של פליטות וזמן מבוזבז".

Exit mobile version