Site icon IAS

יאט"א קוראת להסרת מחסומי המעבר בגבולות

ביטוח ביטול טיסה. צילום Depositphotos

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) קרא לממשלות להגביר את המאמצים להפצת היתרונות הכלכליים והחברתיים של התעופה, באמצעות הסרת המחסומים הכבדים המונעים מעבר  חופשי של תנועת אנשים בגבולות.

"במשך 20 השנים הבאות יוכפל מספר הנוסעים", אמר אלכסנדר דה ג'וניאק, מנכ"ל יאט"א. "אלו הן חדשות מצוינות לכלכלה העולמית. החיבורים האוויריים הם חדשות מצויינות לזירוז יצירת מקומות עבודה ולצמיחת התמ"ג. אבל לא נקבל את מקסימום היתרונות החברתיים והכלכליים של הצמיחה הזאת אם מחסומי הנסיעה לא יטופלו והתהליכים ימשיכו להיות לא יעילים".
לדבריו, קיימים מחסומי נסיעה רבים, של הגבלות אשרות מעבר (ויזות) ודרישות מידע ממשלתיות, המונעים את היכולת לספוג את המספר ההולך וגדל של נוסעים באוויר.

מחקר של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) ושל המועצה העולמית לנסיעות ותיירות ולתיירות (WTTC) על ההשפעה של מתן אשרות מראה, לדוגמה, שעם צמצום מחסומי הנסיעה באזור אסיה-פסיפיק בלבד ייווצרו שם כ-89 מיליארד דולר מהכנסות תיירות ו-2.6 מיליון משרות.

לפיתוח אסטרטגיית גבולות פתוחה מציעה יאט"א ארבעה מרכיבים עיקריים:

בדיקה מחודשת של דרישות אשרות המעבר והסרת הגבלות תנועה מיותרות – הפתרון המופרז של משטרי אשרות מעבר מגבילים, יקרים ולא יעילים ומונעים את פוטנציאל חלוקת המידע המשותף במסגרת מהימנה.

לכלול את ההקלה בנסיעות כחלק ממו"מ הסחר הבילטראלי – דרישות אשרות המעבר הן חסמי גבולות מסחריים ולכן יש לטפל בהן בעת דיוני הסחר.

קישור רישומי תוכניות נוסעים – היעילות גדלה כאשר רישומי תוכניות נוסעים מקושרים, כפי שקורה בין קנדה וארה"ב.

שימוש יעיל יותר בנתוני הנוסעים המתקדמים (API – Advance Passenger Information) – מאחר שלממשלות יש מידע מראש לפני העלייה למטוס, יש להודיע לנוסעים לפני יציאתם למסע על נהלי ההגעה ולנהוג על פי הנתונים אשר נבדקו מראש.

Exit mobile version