מנתונים שפרסם ארגון יאט"א עולה שבחודש יוני 2013 נרשמה עלייה של 6% בתנועת הנוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד וגידול של 4.8% בששת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה ל-2012. הקיבולת צמחה ב-5.6% בחודש יוני 2013 לעומת יוני 2012 שהוביל לגורם עומס של 81.7%.
בעוד מגמת הצמיחה החזקה באה לידי ביטוי בכל האזורים, יש לציין שחברות התעופה באזור אסיה פסיפיק היו אחראיות למחצית מהגידול.
גולת הכותרת בחודש יוני 2013 היו חברות התעופה האירופאיות שדיווחו על חודש שני ברציפות של צמיחה (4.8%) המשקף שיפור כלכלי בגוש האירו וחברות התעופה באפריקה עם גידול של 10.8% והמזרח התיכון שרשם גידול של 11%.
"זה היה חודש חיובי לשוק התעופה העולמי, יציבות גוש האירו החזיר את אמון הצרכנים. גורם העומס של 81.7% מראה שחברות תעופה עומדות בפני שיפור בביקוש", טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א.
"התפתחות הכלכלה הסינית בהאטה ומחירי הדלק הסילוני הגבוהים ישאירו את רווחי חברות התעופה על 4 דולר לנוסע ורווח נקי גלובלי של 12.7 מיליארד דולר", הוסיף טוני טיילר.
הטיסות הבינלאומיות רשמו עלייה של 5.9% בחודש יוני בהשוואה לשנה שעברה.קיבולת גדלה ב-5.7% ועם זה גורם העומס עמד על 81.4%.
אירופה רשמה גידול של 4.7% בהשוואה ליוני 2012 , הקיבולת גדלה בשיעור של 3.4% וגורם העומס היה 83.2%.
חברות התעופה באסיה פסיפיק רשמו גידול של 5.5% בקווים הבינלאומיים ו-6.7% בקיבולת. גורם העומס עמד על 79%.
בצפון אמריקה נרשמה עלייה של 3.4% במספר הנוסעים , 3% בקיבולת וגורם העומס עמד על 87.4%. למרות זאת, גידול תנועת הנוסעים הסתכמה רק ב-1.9% בששת החודשים הראשונים של השנה.
הביקוש לשווקים מתפתחים באפריקה ואסיה הובילו לגידול בתנועת הנוסעים במזרח התיכון , 13.4% וגורם העומס של 78.4%.
חברות התעופה באמריקה הלטינית רשמו גידול של 8.7% וקיבולת של 7.7% . גורם העומס עמד על 79.2% .
הצמיחה הכלכלית באפריקה הובילה לגידול של 11.2% במיוחד במדינות כמו גאנה, ניגריה, אתיופיה וקונגו למרות ששיעור התפוסה עמד על 70.7%.
"הדו"ח החצי שנתי לשוק התעופה העולמי הוא באופן כללי חיובי אך עם אופטימיות זהירה מכוון שהתשואות עדיין נמוכות ", מסכם טוני טיילר.