Site icon IAS

יאט"א: " פיגועי הטרור גרמו לחברות התעופה נזק בשווי 2.5 מיליארד דולר "

למי שכבר שכח, בשנים 2016 -2015  יבשת אירופה ידעה פיגועים כאשר הבולטים שבהם התרחשו בבריסל ובפריס. מחקר חדש של יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי ) מעריך כי לחברות התעופה נגרמו נזקים בשווי של 2.5 מיליארד דולר וירידה של 1.6% בתנועת הנוסעים שנה לאחר מכן.

אירופה למדה על בשרה את מה שאנחנו בישראל למדנו כבר לפני הרבה שנים , לאסוף את השברים ולהמשיך הלאה כמה שיותר מהר. אכן, עד סוף 2016 נרשמה מגמת התאוששות באירופה למעט תנועת הנוסעים בקווים מאסיה לאירופה , זאת בשל רגישות המדינות האסייתיות לאירועי טרור.

מדדי ה- RPKs (רווח נוסע/ק"מ) גדלו בקצב של 7.4% בשנת 2016  ואלמלא פיגועי הטרור, מעריכים בארגון יאט"א, הגידול היה מגיע לשיעור של 7.8%. תנועת הנוסעים הבינלאומית של חברות התעופה האירופאיות מהוות כ-24% ממדדי ה-  RPKs ביבשת אירופה.

תובנות מחקר יאט"א מצביעות על העובדה לפיה גם מדינות אחרות מתאוששות במהרה הודות לביקוש הנוסעים, בדומה למה שקרה בעקבות מגיפת הסארס ב-2003 וענן האפר הוולקני באיסלנד ב-2010. מנגד, זעזועים גדולים יותר שהתרחשו ב-25 השנים האחרונות כמו פיגועי 11 בספטמבר והמשבר הפיננסי של 2008 השפיעו באופן קבוע על הביקושים בתנועת הנוסעים הבינלאומית באירופה.

 

 

Exit mobile version