Site icon IAS

יאט"א: "על ממשלות לאמץ אמנה להתנהגות נוסעים בטיסות"

ארגון התעופה IATA  קורא לממשלות להגדיל את ההרתעה המשפטית על התנהגות פרועה של נוסעים על ידי אימוץ האמנה העולמית מונטריאול פרוטוקול MP14. בין השנים 2008 – 2016 דווחו יותר מ-58,000 אירועי נוסעים ל- IATA – אירוע אחד לכל 1,434 טיסות. כידוע, גם ישראל תרמה את חלקה במידה לא מבוטלת ל"זעם השחקים" ואין צורך לפרט.

לפי יאט"א, האירועים הבעייתיים הנפוצים בקרב הנוסעים בשנת 2016 היו:

• שיכרון (אלכוהול / סמים)

• אי עמידה בתקנות עישון ותקנות אחרות

• מחלוקות בין הנוסעים.

הבעיה העיקרית כיום בתעשיית התעופה היא כי תחת החוקים הקיימים, רק למדינה שבה רשום המטוס יש סמכות שיפוטית על התנהגות פרועה של נוסעים על הטיסות. משמעות הדבר היא שאם מתרחש אירוע כאשר מטוס נמצא מחוץ לבסיס הבית שלו – המשטרה ביעד הזר חסרת אונים להתמודד עם המצב ולעתים קרובות מדי, הנאשמים משוחררים ללא קנס או ענישה. לכן נדרשת הרתעה בינלאומית יעילה יותר ופעולה מונעת משופרת, כדי להיטיב את חוויית הטיסה לכולם

פרוטוקול ( MP14 2014) נותן בידי המדינה שבה נוחת המטוס סמכות חוקית להתמודד עם הנוסע. IATA אומר שמהלך כזה יוביל לשיפור האכיפה ויספק הרתעה חזקה יותר.

טים קולהאן מיאט'א אמר כי: "נוסעים פרועים ממשיכים להישאר בעיה משמעותית עבור התעשייה והדרך היחידה להתמודד עם בעיה זו היא באמצעות עבודה משותפת של ממשלות, חברות תעופה ובעלי מניות אחרים כדי לפתור אותה. ביחד, נעשה את הטיסות בטוחות יותר ונטולות תקריות".

עד כה, אשררו 12 מדינות את אמנת MP14. על 22 מדינות לאמץ את הפרוטוקול לפני שהוא נכנס לתוקף, מהלך אשר IATA מצפה שיקרה במהלך 2019.

Exit mobile version