Site icon IAS

יאט"א: נתוני חודש פברואר 2013

מפרסום נתוני תנועת הנוסעים של חודש פברואר ניתן לראות כי גידול בביקוש לטיסות מואץ על רקע אמון גובר בעסקים, בעיקר באזורים מתפתחים. ביקוש נוסעים עלה 3.7% בהשוואה לפברואר  2012

 

חודש אוקטובר 2012 מסתמן כנקודת המפנה לשוקי התעופה. מאז אוקטובר, ביקוש הנוסעים גדל בשיעור שנתי של 9% . שיעור זה הינו כמעט כפול ממגמת הצמיחה במשך 9 החודשים הראשונים של 2012  . 

 

"הביצועים של חודש פברואר הם חדשות טובות. ביקוש לטיסות ממשיך לעלות כתוצאה מאופטימיות כלכלית וביטחון עסקי משופר. יחד עם זאת יש לשים לב לסמני האזהרה. חלק גדול מהצמיחה מתרכז בשווקים מתעוררים. אירופה ממשיכה לפגר מאחור. כמו כן הטיפול במשבר הבנקאות בקפריסין הזכיר לכולנו שהבעיות העמוקות בכלכלות גוש האירו עדיין קיימות ", אמר טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א העולמית.

 

"חברות תעופה מנהלות בקפידה הרחבת קיבולת, אשר שומרת על גורם העומס בשיא. ניהול קפדני זה מצד חברות התעופה מסייע לתעשייה להישאר רווחית למרות מחירי נפט הגבוהים."

 

שוקי נוסעים בינלאומיים

ביקוש נוסעים הבינלאומי החודש פברואר עלה ב 3.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וב 0.9% לעומת לחודש ינואר. הקיבולת עלתה ב 1.1% לעומת חודש פברואר 2012 וגורם עומס טיפס ב 1.8 נקודות אחוז לרמה של 76.3

 

ב-20 במרץ העלתה יאט"א את התחזית שלה לביצועי הרווחים של התעשייה לשיעור רווח נקי של 1.6% מ 1.3%- . "  "נראה כי תעשייה התעופה נעה בכיוון הנכון. יחד עם זאת שולי הרווח עדיין רזים מאד. כל זעזוע- המשבר המתמשך בגוש האירו או הקיצוצים בתקציב בארה"ב – עלול להשפיע לרעה על התחזית ", אמר טיילר.

 

קיבוע התקציב האמריקאי נכנס לתוקף ב 1 באפריל. לצד ההשפעה הכלכלית של חוסר ודאות והפחתה בהוצאות הממשלה, החששות התפעוליות הנן משמעותיות. נוסע בארה"ב עלול להתמודד עם עיכובים בטיסות והמתנה ארוכה מהרגיל בביטחון וביקורת גבולות.

"זה לא הוגן שנוסעים באוויר צריכים לסבול כתוצאה ממדיניות זו בהתחשב בעובדה שחברות תעופה ונוסעים כבר משלמים כ 4.5- מיליארד דולרים בשנה באגרות ומסים עבור השירותים החיוניים של ביקורת גבולות וביטחון בשדה תעופה. אין זה סביר כי החיסכון שיושג מקיבוע התקציב יקוזז למעשה בנזק למשק, בייחוד תעשיית התעופה שתינזק מקיצוצים אלה.

 

התעופה היא זרז חשוב לצמיחה ולשגשוג כלכלי. העלות של הזעזועים, חוסר הוודאות והפתעות לא נעימות נוספות, עלולים רק לעכב את המאמצים להחיות את הכלכלה.

העדיפות של הממשלה צריכה להיות חילוץ התועלת הכלכלית הגדולה ביותר האפשרית מהתעופה, ולא להפוך את הסביבה לקשה יותר לעשיית עסקים ", אמר טיילר.

 

Exit mobile version