Site icon IAS

יאט"א: "חברות התעופה תפסדנה כ-75 מיליארד דולר ב-2021"

תחזית תעשיית התעופה לשנת 2021. צילום freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) פרסם ניתוח חדש המחזק את התחזיות השליליות של תעשיית התעופה ל-2021. ניתוח קודם (נובמבר 2020) הצביע על כך שחברות התעופה תרשומנה התאוששות כלשהי ברבעון האחרון של 2021 , אך כעת שינה את תחזית הפסדי חברות התעופה השנה, מ-48 מיליארד ל-75-95 מיליארד דולר.

לדברי הארגון הגורמים הבאים מחזקים את הערכה:

פתיחת שנה מקרטעת – כבר ברור שהמחצית הראשונה של השנה תהיה גרועה מכפי שציפו קודם. הסיבה לכך שממשלות החמירו את מגבלות הנסיעה בתגובה לווריאנטים החדשים של נגיף הקורונה. הזמנות קדימה לקיץ (יולי – אוגוסט) צנחו כיום ב-78% מהרמה בפברואר 2019 (ההשוואה ל-2020 לא מדויקת בשל השפעות נגיף COVID-19).

תרחיש אופטימי – במקרה של תרחיש אופטימי, מגבלות הנסיעה יוסרו בהדרגה לאחר חיסון האוכלוסיות החלשות בכלכלות מפותחות, אך רק כדי לאפשר ביקוש 'פושר' במהלך עונת הנסיעות הקיצית בחצי הכדור הצפוני. במקרה זה הביקוש השנה יהיה כ- 38% מרמות 2019. חברות התעופה תפסדנה 75 מיליארד דולר במהלך השנה. אך ההפסדים ברבעון האחרון ישתפרו משמעותית בהשוואה לרבעון הראשון.

תרחיש פסימי: תרחיש זה יביא את חברות תעופה להפסד בשיעור של 95 מיליארד דולר במהלך השנה. המגמה הזו תתרחש במקרה שממשלות תשמורנה על מגבלות נסיעה משמעותיות במהלך עונת הנסיעות באזור הצפוני בקיץ. במקרה זה, הביקוש ב- 2021 יהיה רק ​​33% מהרמות ב- 2019.

"כאשר הממשלות מחמירות את סגירת הגבולות, 2021 הולכת להיות שנה קשה בהרבה מהצפוי בעבר. בתרחיש הטוב ביותר שלנו חברות התעופה תפסדנה השנה 75 מיליארד דולר, אך זה יכול להיות גם 95 מיליארד דולר. תעשיית תעופה מתפקדת יכולה בסופו של דבר להמריץ את ההתאוששות הכלכלית ממשבר הקורונה. אם ממשלות אינן מסוגלות לפתוח את גבולותיהן, נצטרך שהן יפתחו את הארנק בעזרה כספית כדי לשמור על הישרדותן של חברות התעופה ", אמר אלכסנדר דה ג'וניאק (Alexandre de Juniac), מנכ"ל IATA.

IATA Travel Pass לנוסעי איתיחאד איירווייז. צילום אתר החברה

לדברי ארגון יאט"א, חיוני שהממשלות ותעשיית התעופה תהיינה מוכנות להפעלה מחדש של הטיסות ברגע שהממשלות תפתחנה מחדש את הגבולות. שלוש יוזמות הן קריטיות:

תִכנוּן – הכנת התעשייה להפעלה מחדש בבטחה לאחר שנה או יותר של שיבושים תדרוש תכנון מדוקדק וחודשים של הכנה. ממשלות יכולות להבטיח שחברות התעופה תהיינה מוכנות לחבר מחדש אנשים וכלכלות על ידי עבודת הכנה ותוכניות שיאפשרו הפעלה מחדש מסודרת ומתוזמנת.

"בריטניה היא דוגמה טובה. בתחילת השבוע הממשלה התוותה תוכנית לפתיחה מחדש המבוססת על שיפור במצב התחלואה. זה נותן לחברות התעופה מסגרת לתכנון הפעלה מחדש, גם אם יש צורך להתאים אותה לשינויים. ממשלות אחרות צריכות לשים לב לשיטה הטובה ביותר לעבודה עם התעשייה ", אמר דה ג'וניאק.

אישורי בריאות– מתברר כי חיסונים ובדיקות ישחקו תפקיד במשבר כאשר הכלכלה תתגבר, כולל תחום הנסיעות. כרטיס ה- IATA Travel Pass יאפשר למטיילים לשלוט בצורה מאובטחת בנתוני הבריאות שלהם ולשתף אותם עם הרשויות הרלוונטיות. רשימה הולכת וגדלה של חברות תעופה – כולל אייר ניו זילנד, קופה איירליינס, אתיחאד איירווייס, אמירייטס, קטאר איירווייס, מלזיה איירליינס, רואנדה אייר וסינגפור איירליינס – ביצעו או מחויבות לבצע פיילוט של IATA Travel Pass.

"ניהול דיגיטלי יעיל של אישורי בריאות חיוני להפעלה מחדש. תהליכים ידניים לא יוכלו להתמודד עם נפחים גדולים בתחילת ההתאוששות. הפתרונות הדיגיטליים חייבים להיות מאובטחים, לעבוד עם מערכות קיימות, להתיישר עם הסטנדרטים הגלובליים ולכבד את פרטיות הנוסעים. אפליקציית IATA Travel תסייע להגדיר את הרף הגבוה מאוד לניהול אישורי בריאות, הגנה מפני הונאות ותאפשר תהליך של  נסיעה נוחה ", הוסיף דה ג'וניאק.

תקנים גלובליים – ככל שתוכניות החיסונים ויכולת הבדיקות מתרחבות, שתי התפתחויות הפכו לקריטיות – סטנדרטים גלובליים לרישום בדיקות וחיסונים; ותוכנית לקלוט את שמות המתחסנים.

"המהירות היא קריטית. תוצאות בדיקות מזויפות של COVID-19 כבר מתגלות כבעיה. ככל שתוכניות החיסונים מתגברות הממשלות משתמשות בסטנדרטים דיגיטליים שונים כדי לתעד את המתחסנים. אלה לא יהיו התנאים הדרושים בהפעלה מחדש בקנה מידה גלובלי כאשר הממשלות תפתחנה את הגבולות. ארגון הבריאות העולמי, ICAO ו- OECD עובדים על הסטנדרטים, אך כל יום בלעדיהם פירושו שהאתגר הולך וגדל, "סיכם דה ג'וניאק.

Exit mobile version