ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA), הכולל כ-300 חברות תעופה המייצגות 83% מסך התנועה האווירית העולמית, פרסם את תוצאות התנועה האווירית לחודש יוני 2023, ממנו עולה כי פעילות תעשיית התעופה הגיעה כמעט לרמות טרום מגפת הקורונה.
ביוני 2023, התנועה האווירית הכוללת, הנמדדת בק"מ נוסעים / הכנסה (RPKs), עלתה ב-31% בהשוואה ליוני אשתקד. המשמעות היא שתעשיית התעופה התאוששה ממגפת הקורונה והיא פועלת ב-94.2% לעומת יוני 2019. במחצית הראשונה של השנה, הנמדדת מינואר עד יוני, התעבורה הכוללת עלתה ב-47.2% בהשוואה למחצית הראשונה של השנה שעברה.
מנכ"ל יאט"א, ווילי וולש (Willie Walsh), דיבר על ההתאוששות החזקה בתעשיית התעופה: "עונת הנסיעות בקיץ התחילה חזק בחודש ביוני עם גידול דו-ספרתי בביקושים ומקדמי עומס ממוצעים שהגיעו ל-84%. המטוסים מלאים ואלו חדשות טובות עבור חברות התעופה, הכלכלות המקומיות ועסקים התלויים בנסיעות ותיירות. צריך ליהנות מההתאוששות המתמשכת של התעשייה".
שוק התעופה המקומי היה התורם הגדול לעלייה הכוללת בתנועה האווירית. התנועה המקומית עלתה ב-27.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. יוני 2023 היה גבוה ב-5.1% מיוני 2019, מה שמצביע על כך שהתנועה המקומית עלתה על רמות טרום מגפת הקורונה. בנוסף, המחצית הראשונה של 2023 עלתה ב-33% בהשוואה למחצית הראשונה של השנה שעברה.
כל האזורים המקומיים ברחבי העולם הראו עלייה ב-RPKs עד חודש יוני, למעט אוסטרליה – חוותה ירידה של 1.7% בהשוואה ליוני אשתקד. עם זאת, זה עדיין היה 3.9% מעל הרמות שלפני המגפה. סין חוותה את העלייה הגדולה ביותר משנה לשנה ורשמה עלייה של 129.6% ב-RPK החודשיים.
גם התעבורה האווירית הבינלאומית גדלה ורשמה עלייה של 33.7% בחודש יוני 2023, זאת בהשוואה ליוני אשתקד. ה-RPKs בנסיעות בינלאומיות היו כמעט 89% בהשוואה ליוני 2019. בנוסף, המחצית הראשונה של 2023 גדלה ב-58.6% בהשוואה למחצית הראשונה של 2022. זה מראה שכל השווקים הבינלאומיים חווים צמיחה, למרות שהם לא התאוששו במלואו לרמות התנועה שלפני המגפה.
באופן ספציפי, השוק שחווה את הצמיחה הגדולה ביותר בהשוואה ליוני שעבר היה אזור אסיה-פסיפיק. האזור הראה 90.1% ב-RPKs בתעבורה הבינלאומית. בנוסף, הקיבולת גדלה ב-115%, ומקדם העומס גדל ל-83% מבטיח. באירופה ובצפון אמריקה הייתה העלייה הנמוכה ביותר ב-RPK, בערך של 13% כל אחת. באירופה, חברות התעופה רשמו עלייה כוללת בתנועה של 14%. זה כלל עלייה של 12.6% בקיבולת ושיפור מקדם העומס לכמעט 89%. חברות התעופה בצפון אמריקה רשמו עלייה של 23% בתנועה הבינלאומית ומקדם העומס הגדול בעולם עם 90.2%.