Site icon IAS

יאט"א: המהפך בהפצת כרטיסי טיסה

תחום הנסיעות הינו הקטגוריה הגדולה ביותר בתחום המסחר האלקטרוני, בהובלת תחום מכירת כרטיסי הטיסה."בארצות הברית, הערכה היא שאנשי עסקים ותיירים הוציאו על תעופה מקוונת כ- 85.7 מיליארד דולר ב- 2012".

 

רוכש הנסיעות הטיפוסי מבקר ב-22 אתרי קניות לפני הזמנת טיול, אולם נוסעים מסתמכים בדר"כ על אתרי צד ג' שבהם לא ניתן לקבל את כל המידע הדרוש כדי לקבל החלטה מושכלת בנוגע לרכישת הכרטיס.

 

לפי המחקר, נוסעים נוטים יותר להשתמש בטלפונים חכמים וטאבלטים מאשר האוכלוסייה הכללית, כאשר צפויה צמיחה משמעותית בשימוש במכשירים אלו השל היכולות ההולכות וגדלות של מכשירים אלו.נוסעים מגלים עניין רב בשימוש במכשירים ניידים לתכנון והזמנת טיסות.

 

עד 2017, צופה ATMOSPHERE כי 50% מההזמנות הישירות באינטרנט ייעשו באמצעות מכשירים ניידים ובנוסף יבוצעו רכישות רבות יותר של מוצרים נלווים לכרטיס שיעשו באמצעות טלפון נייד, אודות לנוחות ולניידות בשימוש במכשירים אלו.

 

עוד מוסיף המחקר כי "חברות התעופה נהפכו לקמעונאים/סוחרים אמיתיים של השמים, כסוחרים, חברות תעופה זקוקות למערכות שיכולים לסייע להם לא רק להפיץ טיסותיהם, אלא למסחר את סל המוצרים שחברת תעופה מציעה ולהפוך אותם לבעלי ערך בעלויות סבירות".

 

" מה שחברות תעופה לא רוצות הם ערוצי הפצה המציגים את כל חברות התעופה וסחורותיהן באופן שווה. חברות תעופה רוצות ומצפות מערוצי ההפצה להציע לנוסעים מידע מועיל שיסייע לנוסע בקבלת החלטות לרכישה מושכלת תוך צמצום מספר ההזמנות שהתבססו בעיקר או באופן בלעדי על שיקולי מחיר".

 

לקוחות, לעומת זאת מאמינים כי "שליטה הינה גורם משמעותי בהזמנת טיסות בדיוק כמו בקניית כוס קפה. נוסעים יכולים לקבל את העובדה שחברות התעופה אינן הראשונות שמציעות כלים להתאמה אישית ובקרות דומות אחרות ההופכים את קניות הטיסה קלות יותר, אבל הם מצפים מחברות תעופה להציע פונקציונאליות דומה כפי שקיים באתרי מכירה שונים".

 

המחקר מציין כי חברות תעופה רוצות גם פלטפורמות מסחר שיכולות לתמוך בטווח תעריפים נרחב ושקיפות מוצר, תמחור דינמי, שיווק עשיר של מוצרי טיסה נלווים ויכולת אמינה ומאובטחת לעבד את הנפח המסיבי של מפגש הקניות המקוונות. יתרה מכך, חברות תעופה להוטות לראות ספקים חדשים נכנסים למרחב הפצה ומסחר של מוצרי תעופה.

Exit mobile version