Site icon IAS

יאט"א: האטה בתעבורה האווירית בעולם בספטמבר

טרמינל חמש של בריטיש בנמל התעופה הית'רו בלונדון. צילום Depositphotos

לפי נתוני ארגון התעבורה האווירית יאט"א (IATA), תוצאות חודש ספטמבר מעידות על עלייה של 5.5% בהכנסה לנוסע פר קילומטר בהשוואה לספטמבר 2017 בתחום התעופה העולמית. מדובר בהאטה לעומת הגידול באוגוסט, שעמד על 6.4%.

הקיבולת טיפסה ב-5.58% והתפוסה ירדה ב-0.3%, לראשונה מזה שמונה חודשים, בהשוואה ל-2017 ועמדה על 81.4%.

IATA מעריך כי השפעות של סופות הוריקן וטייפונים בספטמבר גילחו כ-0.1-0.2 נקודת האחוז מהגידול הצפוי. עם זאת, גם לאחר התחשבנות זו על ההשפעות של מזג האוויר, הביקוש החודשי לתנועה התעופתית היה מתחת לקצב שנתי של 6.7%.

"למרות שהגידול של התנועה בחודש ספטמבר עלה בקנה אחד עם הממוצע לטווח ארוך, הוא מייצג מתינות לעומת החודשים האחרונים. הסיבה לכך היא הירידה בביקושים שהיו צפויים בעקבות הירידה במחירי הטיסות, אך אלה נעצרו עקב עליית הוצאות חברות התעופה, בעיקר במחיר הדלק. הגברת אי-הוודאות לגבי מדיניות הסחר וההגנה עשויות גם הן להיות בעלות השפעה ", אמר מנכ"ל יאט"א אלכסנדר דה ג'וניאק.

בחלוקה לאזורים, חלה אצל חברות התעופה באירופה עלייה של 5.2% לעומת ספטמבר 2017, בדומה לאוגוסט שעמד על 5.4% בהכנסה לנוסע פר קילומטר. עם זאת, העלייה העונתית הואטה באופן ניכר מאז תחילת השנה. הקיבולת עלתה ב-4.9% והתפוסה הכוללת עלתה ב-0.2% ל-87%, ובכך היתה התפוסה הגבוהה ביותר מכל האזורים. אסיה פסיפיק, למשל, הגיע לתפוסה של 79.2%.

נמל התעופה אל פרת בברצלונה תפוסה של 87% במטוסים. צילום דפוזיט

על הממשלות להשקיע בתשתיות התעופתיות

חברות התעופה המזרח תיכוניות עלו ב-1.8% בביקוש, אשר היה הנמוך מזה ארבעה חודשים. בדומה לחודשים קודמים, התנודתיות בקצב הצמיחה של האזור משקפת בעיקר את ההתפתחויות ב-2017, כגון איסור על שימוש במכשירים אלקטרוניים ניידים גדולים והגבלה של הממשל האמריקני על נוסעים ממדינות מסויימות לארה"ב. הקיבולת עלתה ב-5.3%, והתפוסה ירדה ל-72.3%.

לסיכום, מציין יאט"א כי בחודש שעבר פרסם את תחזית הנוסעים האחרונה שלו, המראה כי הביקוש לתעופה האווירית יכול להכפיל את עצמו ל-8.2 מיליארד נוסעים בשנת 2037. התעופה כבר תומכת ב-65.5 מיליון משרות ויש לה אספקט כלכלי של 2.7 טריליון דולר. עם הצמיחה באה ההזדמנות לתרום תרומה גדולה עוד יותר לרווחת העולם. "אבל ממשלות צריכות להתכונן לכך על ידי השקעה בתשתית נאותה של שדות תעופה והשטח האווירי, כדי לתמוך בביקוש הגובר לקישוריות. ההחלטה האחרונה לבטל את הבנייה של שדה התעופה החדש הכה-נחוץ למקסיקו סיטי, היא צעד לאחור שיהיו לו השלכות כלכליות שליליות לא רק על כלכלת מקסיקו, אלא גם על אפשרויות קישוריות ברחבי אזור אמריקה הלטינית", הדגיש דה ג'וניאק , "תעופה היא הביזנס של החופש. היא משפרת את חייהם ופרנסתם של אנשים ועושה את העולם למקום טוב יותר. אבל כדי לנצל את היתרונות של התעופה, על הממשלות לתרום את חלקן ולספק די שדות תעופה ושטח אווירי במחיר סביר, ואיכות שעולה בקנה אחד עם הצרכים הטכניים והמסחריים שלנו ", סיכם דה ג'וניאק.

Exit mobile version