ארגון יאט"א צופה גידול של 31% במספר הנוסעים בעולם עד שנת 2017 , שיגיע ל-3.91 מיליארד נוסעים, עלייה של 930 מיליון נוסעים בהשוואה ל- 2.98 ב-2012. מתוך 930 מיליון הנוסעים הנוספים, 292 מיליון צפויים בטיסות בינלאומיות ו-638 בטיסות פנימיות.
הארגון צופה עלייה של 5.4% במספר הנוסעים בממוצע שנתי עד שנת 2017. לשם השוואה בין שנת 2008 ל-2012 נרשם גידול של 4.3% בממוצע שנתי בעקבות המשבר הכלכלי העולמי ב-2008.
בשווקים המתפתחים של המזרח התיכון ואסיה פסיפיק צפויה להיות עליה במספר הנוסעים בשיעור של 6.3% ו- 5.7% CAGR – Compound Annual Growth Rate , ואחריה אפריקה ואמריקה הלטינית בשיעור של 5.3% ו- 4.5% CAGR.
קווי תעופה המקושרים לסין יהיו הבסיס הרחב ביותר לעליה, כ-24% של נוסעים חדשים במהלך התקופה עד שנת 2017 : 227.4 מיליון נוסעים נוספים, שמתוכם 195 מיליון בטיסות פנימיות ו-32.4 מיליון בטיסות בינלאומיות.
באזור אסיה פסיפיק (כולל סין) צפויים להתווסף כ-300 מיליון נוסעים, שמתוכם 225 מיליון או 75% צפויים להיות נוסעים בטיסות פנימיות.
עם צפי של 677.8 מיליון נוסעים בטיסות פנימיות בשנת 2017 , ארה"ב תמשיך להיות שוק הטיסות הפנימיות הגדול ביותר וזאת למרות שיתווספו 70 מיליון נוסעים ( CAGR 2.2% ) המשקף בשלות של השוק. סין נמצאת במקום השני, 487.9 מיליון נוסעים ב-2017 , 10.2% CAGR.
ארה"ב תעבור גם את גרמניה במספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות: גרמניה עם 27.2 מיליון נוסעים ל-149.4 מיליון ב-2012 ובארה"ב יתווספו 28.2 מיליון נוסעים ויגיעו מ- 149.3 מיליון ב-2012 ל-177.5 מיליון ( 3.5% CAGR) ב-2017.
" העובדה שאזור אסיה פסיפיק, שבראשה סין והמזרח התיכון יספקו את הצמיחה החזקה ביותר על פי התחזיות לא מפתיעה. הממשלות בשני האזורים המוזכרים מכירות בערך של פיתוח תעופתי כמנוף לפיתוח כלכלי. הזדמנויות דומות קיימות באפריקה ובאמריקה הלטינית ושם הממשלות יצטרכו לשנות את דעתם על תעופה, לא כמוצר יוקרה אלא כמנוף כלכלי", אמר טוני טיילר, מנכ"ל ארגון יאט"א.
על פי נתוני ארגון יאט"א שוק התעופה העולמי מעסיק 57 מיליון עובדים ומגלגל 2.2 טריליון דולר.