Site icon IAS

טרמינל 3: מוניות בהנחה למעלה מוניות ללא הנחה למטה

אתמול לקראת חצות הסתיימו הפגנות נהגי המוניות והם חזרו לפעול בצורה סדירה בטרמינל 3 בנתב"ג. המוניות פועלות עתה בשני מפלסים – מוניות בהנחה של 12% פועלות בקומה השנייה (קומת הביניים) ומוניות במחיר המחירון של משרד התחבורה בקומת היציאה מהטרמינל – קומה G.  הסדר הקומות הוא הפוך ממה שפורסם מלכתחילה, לאור בקשת הנהגים.

לאחר יומיים של הפגנות נהגים, בגין השינויים שננקטו בנמל, יושרו ההדורים, לאחר שיחות רצופות שקיימה הנהלת רש"ת ונציגי הנהגים, חזרה פעילות המוניות לסדרה, שאותה מנהלת רש"ת. במסגרת השיחות עם הנהגים התברר, כי מאז סיום הזיכיון של מוניות הדר לוד, הופחתו בצורה משמעותית הוצאות נהגי המוניות ולכן היה ראוי כי ההוזלה הזאת תגולגל לצרכנים.

טופס מחירים יחולק לנוסעים

יש לציין, כי מחיר הנסיעה הכולל הנחה של 12% ממחיר המחירון יוצע לנוסעים לפני נסיעתם , באמצעות טופס שהוכן למטרה זו, מאחר ומונה המוניות המורשות בישראל מכוילות על מחיר המחירון.

לאור זאת סוכם עם הנהגים, כי יופעל מודל  "מחירון מופחת" לנסיעת מוניות מנתב"ג מהקומה השנייה (קומת הביניים) עם הנחה של 12%. מהמחירון ל-70 היעדים המפורסמים בצו הפיקוח של משרד התחבורה.

במטרה להוזיל עוד יותר את המחירים תפטור רש"ת את נהגי המוניות אשר ינהיגו הנחה  של 12%, ותקפיא גם את תשלום 5 שקלים הקבוע בצו הפיקוח  (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז – 2016, זאת, בנוסף על פטור מדמי ההרשאה בסך של 5.80 שקלים ותאפשר לנהגים לגלגל את ההנחה לציבור.

מוניות אשר מבקשות לגבות  את המחיר הקבוע  בצו הפיקוח (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז  2016, תורשנה לאסוף את הנוסעים בקומת היציאה מהטרמינל (קומה (G וזאת לאחר רישום ותשלום 5 שקלים (הכלולים במחירון צו הפיקוח).

אכיפה מוגברת

רש"ת תמשיך ותאכוף את הסדר על המוניות מנתב"ג  ותאפשר לכל מונית הרשומה כחוק  בישראל  לאסוף נוסעים  מנתב"ג לאחר רישום ובתנאי  הפיקוח הכללי של רש"ת . במסגרת המאבק במוניות הלא מורשות (חאפרים) נוסף לצוות המפקחים רכב גרר מלגזה – דוגמת זה הפועל בתל אביב  אשר יגרור  מוניות לא מורשות עליהם יחול קנס (כולל גרירה)בסך  600 שקל.

 

 

Exit mobile version