Site icon IAS

טרמינל 1 המחודש נחנך לטיסות חסך

בטקס פתיחת טרמינל 1 שנערך היום בהשתתפות נציגי רשות התעופה האזרחית (רת"א), רשות שדות התעופה (רש"ת),  נציגי חברות התעופה מהארץ ומחו"ל, אמר השר כץ כי פתיחתו של טרמינל 1 המחודש היא תוצאה ישירה של מהפכת השמיים הפתוחים: "שדרוג טרמינל 1 לטיסות ה"לואו קוסט" היא ההוכחה הטובה ביותר להצלחתה של מהפכת השמיים הפתוחים, שבזכותה הגיעו לישראל טיסות ה"לאו קוסט", שטרמינל 1 תוכנן במיוחד עבורן, כמי שהוביל את מהפכת השמים הפתוחים, משלב הרעיון עד ליום החגיגי הזה, עבורי זהו יום משמח במיוחד" הוסיף השר כץ.

במסגרת הסבת טרמינל 1 לטיסות ה"לואו קוסט" עוצב מחדש הטרמינל לשירות הנוסעים בטיסות הבינלאומיות ברוח שדרות בן גוריון.  במסגרת השדרוג הותקנה בו מערכת בידוק בטחונית אוטומטית (HBS) לכבודת הנוסע ושיפור השירות תוך רמת בטחון גבוהה כגון זו הקיימת בטרמינל 3, מתחם הבידוק לכבודת יד הורחב תוך הוספת טכנולוגיות בידוק ביטחוניות, נוספו עמדות לדרכונים ביומטרים ונפתחו תשעה שערי יציאה למטוסים נוספים ועוד.

בטרמינל המחודש נפתח "דיוטי פרי" הכולל חנויות ורשתות, בהם מוצרי טבק, אלכוהול, קוסמטיקה, בשמים, אלקטרוניקה, ספרים ומתנות, אפנה , רשת  מכשירי חשמל ופלפונים, וחנות של רשת FOOTLOCKER, החנות היחידה של מותג FOOTLOCKER במתחם נמל התעופה בן גוריון.

השר כץ ציין כי פתיחת שוק התעופה לתחרות והוזלת המחירים לצרכן הביאה לגידול מאסיבי בתעופה האזרחית בישראל. "המהפכה הצרכנית עתידה להימשך והגברת התחרות על קווי הטיסות הביאה לגידול ישיר במספר הנוסעים והטיסות בנתב"ג, ולירידה של עשרות אחוזים במחירי כרטיסי הטיסה תוך הרחבת ההיצע לנוסעים" אמר השר כץ.

טרמינל 1 הוא הראשון מבין שלוש תשתיות התעופה משמעותיות שאנו חונכים במהלך השנה הקרובה, אשר יתנו מענה לנפח התנועה האווירית שרק הולך וגדל.

בסוף השנה  תיפתח הזרוע הרביעית בטרמינל 3 , במבנה שישתרע על שטח של 17 אלף מ"ר, ויכלול 8 שערי עלייה חדשים למטוסים . פתיחת  נמל התעופה רמון ליד אילת, נמל התעופה הבינלאומי החדש הראשון המוקם בישראל מאז קום המדינה מן היסוד צפויה גם היא בעונת החורף כאשר  נמל התעופה רמון ישנה את פני התיירות בישראל בכלל ובאילת בפרט תוך סגירת  שדה התעופה במרכז העיר אילת ופינויו שיאפשר לעיר לצמוח ולהתפתח.

השקעות  העתק מתקציב רשות שדות התעופה  רק בשלוש הפרויקטים הללו הן מעל כ-2.5 מיליארד שקלים, השקעות חיוניות  במנוע הצמיחה החיוניים לתיירות ולכלכלה הישראלית. במקביל אנחנו מקדמים הקמת נמל תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג בצפון הארץ, שייתן מענה לגידול הצפוי בתעופה הבינלאומית.

החל משעה 2:20 בבוקר עם פתיחתו נפתחו בו כלל החנויות לשירות הנוסעים והחל מ- 05:50 בבוקר ועד 22:20 צפויות לצאת מטרמינל 1 ,33 טיסות בינלאומיות . במסגרת פתיחתו המחודשת של הטרמינל, נוסעים עם כבודת יד הטסים  בטיסת "לואוקוסט" מטרמינל 1 , יבצעו את הליך הבידוק לטיסה בטרמינל 1 בלבד, ומשם יעלו למטוס. בחודש יוני צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון  מעל 1.7 מיליון נוסעים עלייה של 17% לעומת השנה החולפת.

מעל 4.5 מיליון  נוסעים  יעברו  במהלך הקיץ בנמל התעופה בן גוריון, מתוכם בחודש יולי בלבד יעברו מעל 2.1 מיליון נוסעים ובחודש אוגוסט מעל 2.3 מיליון נוסעים. בימי השיא יעברו בנתב"ג בין  90,000  ל100,000 נוסעים ביום. רשות שדות התעופה נערכה לקיץ העמוס ביותר בתולדות נתב"ג עם כוחות מתוגברים.

לאחר שנשברו שיאי תנועת הנוסעים ממשיכה תנועת הנוסעים  בנתב"ג לעלות .  לנוכח העלייה בתנועת הנוסעים החל מהיום ה 19.6 יפעלו  בנתב"ג שני טרמינלים באופן מלא. עם  פתיחתו המלאה של  טרמינל 1 לטיסות "לואו-קוסט" בינלאומיות  ישתנה תמהיל הנוסעים היוצאים מנמל התעופה בן גוריון כאשר בטרמינל 1 צפויים לעבור מידי שנה כמיליון וחצי נוסעים, ותנועת הנוסעים מטרמינל 3 צפויה לעבור את ה- 8 מיליון נוסעים בשנה.

מדי שנה מוכפל מספר הנוסעים בטרמינל 1  בהתאם למדיניות  ה"שמיים הפתוחים" תוך הרחבת  השירות   לחברות  ה "לואו-קוסט" המבקשות  להגיע לישראל .

בטרמינל  צפויות לעבור מדי שבוע  215  טיסות  בינלאומיות  מ-24 מדינות ו- 45 יעדים. בין השאר של חברות התעופה:  EASYJET  , WIZZAIR , ARKIA ,ISRAIR, UP , PEGASOS, TUS, RYANAIR  , BLUE BIRD.

סופי דאקרס ( (Sophie Dekkers, מנהלת איזי ג'ט לאזור בריטניה, שהגיעה במיוחד לאירוע ציינה בראיון בלעדי ל- IAS כי היא שמחה לחזור לאחר שבשנת 2009 הייתה בטיסה הראשונה שנחתה בישראל. "אנשים בזמנו לא ידוע מי זה איזי ג'ט ומה זה טיסת לואו קוסט. כעת לחזור לאחר 8 שנים ולראות את הרחבת הפעילות ל-9 יעדים מנתב"ג זה באמת מרשים. בשבועיים הקרובים נודיע גם על שני יעדים חדשים", סיכמה סופי.  

מחר, היום הראשון של חופשת  הקיץ   של התלמידים, המתחילה ב – 20 ליוני. להנאת  ההורים והילדים היוצאים לחופשה  מטרמינל 1  משחקיה לילדים ומיצגים   ברוח שדרות בן גוריון אשר פוזרו  ברחבי הטרמינל   בדרכם של ההורים והילדים למטוס .

חודש יוני יסתיים עם גידול של  17% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג. היעדים המובילים   הקיץ את טבלת הגידול במספרי הנוסעים בנתב"ג הם (נתוני יולי אוגוסט):וורשה- עם 90,000 נוסעים , אנטליה עם 87,000 נוסעים, לרנקה עם 84,000 נוסעים, מוסקווה עם 71,000 נוסעים ופריז עם 55,000 נוסעים.

 היקף הטיסות של חברות ה "לואו קוסט"  צפוי לגדול בשיעור של כ 10% והן תהוונה  כ- 7% מסה"כ טיסות הנוסעים הסדירות הבינ"ל.

 

 

Exit mobile version