נרשם גידול של 33.47% בהשוואה למספר הנוסעים ב-2016, המעיד על גידול בטיסות הלואו קוסט המהוות למעלה מ-25% מנתח הפעילות בנתב"ג. טורקיש חצתה את קו מיליון הנוסעים. נתח השוק של אל על בנתב"ג ירד ל-28.06%
בשנת 2017 עברו בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג 20.187,521 מיליון נוסעים, נכנסים ויוצאים, גידול של 16.36%, בהשוואה ל-17.347,765 מיליון נוסעים שעברו בנמל בטיסות בינלאומיות ב-2016. הנוסעים בשנת 2017 נחתו והמריאו ב-136,956 תנועות מטוסים. בפעילות הפנים ארצית עברו בשנת 2017 בנתב"ג 593,705 נוסעים, שזו ירידה של 0.16%, בהשוואה ל-594,664 נוסעי פנים ארצי שעברו בנמל ב-2016.
חלוקה בין שני הטרמינלים
בחלוקה בין הטרמינלים מתברר, כי בשנת 2017 עברו בטיסות הבינלאומיות בטרמינל 3 – 18.707,544 מיליון נוסעים נכנסים ויוצאים, עלייה של 15.20% בהשוואה ל-16.238,969 מיליון נוסעים בשנת 2106.
בטרמינל 1 עברו אשתקד, 1.479,977 מיליון נוסעים יוצאים בלבד!, גידול של 33.47% בהשוואה ל-1.108,796 נוסעים יוצאים שעברו בשנת 2016. מה שמעיד יותר מכל על התפתחות טיסות הלואו קוסט למעלה מ- 25% מנתח שוק הפעילות בנתב"ג.
מיקומן של החברות בטיסות הבינלאומיות
אל על –הטיסה אשתקד 5.665,657 מיליון נוסעים נכנסים ויוצאים בטיסות בינלאומיות, עלייה של 2.15% בהשוואה ל-5.546,078 נוסעים בשנת 2016. בשנת 2017 ירד חלקה של אל על בפעילות הטיסות הבינלאומיות בנתב"ג ל-28.06%, בהשוואה ל-31.96% ב-2016, ירידה של 3.9 נקודות אחוז.
טורקיש איירליינס – במקום השני בפעילות בנתב"ג בטיסות הבינלאומיות, שחצתה לראשונה את קו מיליון הנוסעים. החברה הטיסה 1.018,555 מיליון נוסעים עם גידול של 5.04% בהשוואה לשנת 2016.
אחריהן, איירופלוט, ואיזי ג'ט. ישראייר, התרכזה בשיווק חבילות תיור ונופש הכוללות טיסות ומיצבה עצמה בין חמשת החברות הפעילות בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג עם 729,387 נוסעים ונתח שוק של 3.46%. וויז אייר מיקמה עצמה במקום השישי בפעילות בנתב"ג.
אגב, אם המיזוג של ישראייר וסאן דור, חברת בת של אל על היה מיושם, נתח השוק המשותף שלהן בנתב"ג יכול היה להיות 31.52%, עדיין נמוך מנתח השוק בנתב"ג של אל על ב-2016 שהיה 31.96%.
חברות התעופה הישראליות
7.124,460 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות הטיסו חברות התעופה הישראליות, עלייה של 5.51%, בהשוואה ל-6.753 מיליון נוסעים ב-2016. החברות הישראליות תפסו 35.29% מנתח הפעילות בשנת 2017 בנתב"ג, אך בהשוואה ל-38.92% בשנת 2016. מדובר בירידה של 3.63 נקודות אחוז. מה שמראה, כי למרות הגידול שלהן בהטסת נוסעים ב-2017, הגידול של החברות הזרות היה גדול יותר ולכן נתח השוק המאוחד שלהן בנתב"ג ירד ב-2017.