Site icon IAS

טרמינל מידפילד באבו דאבי ייפתח בנובמבר הקרוב

נמל התעופה הבינלאומי של אבו דאבי. צילום Depositphotos

רשות נמלי התעופה של אבו דאבי הודיעה כי טרמינל מידפילד (Midfield terminal) ייפתח בחודש נובמבר 2023. טרמינל מידפילד (טרמינל A) ישתרע על שטח של 742 מ"ר – יהיה מהגדולים בעולם, יארח כ-45 מיליון נוסעים בשנה, 11,000 בשעה ויכיל 79 מטוסים בכל זמן נתון.

הטרמינל החדש יכלול גם טרקלינים, אזורי מנוחה ומתקני ספא. כמו כן יהיו בו 163 חנויות קמעונאיות, מזון ומשקאות. בנוסף, הוא יכלול מגוון מערכות ביומטריות שיקלו על המעבר לשער העלייה למטוס, 'קיוסקים' של צ'ק אין בשירות עצמי, מחסומים ביטחוניים יעילים ומערכות מתקדמות לטיפול בכבודה.

על פי הדיווחים, הזכוכית החיצונית של הבניין נבנתה בהתאם ליעדי הקיימות של איחוד האמירויות, ותכלול תאורה חסכונית באנרגיה, מערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר (HVAC) מתקדמות וחומרים ברי קיימא. מערכת פוטו-וולטאית סולארית משולבת הותקנה על גג החניון של טרמינל A, שתספק שלושה מגה וואט (MW) שחוסך כ- 5,300 טון CO₂ מדי שנה.

שייח' מוחמד בן חמד בן טהנון אל-נהיאן, יו"ר שדות התעופה באבו דאבי, אמר: "כשער החדש של אבו דאבי לעולם, טרמינל A הוא התגלמות של המחויבות של שדות התעופה באבו דאבי לתמוך בפיתוח כלכלי בר-קיימא של האמירות. פתיחת הטרמינל מהווה דף חדש בהיסטוריה של 55 שנות התעופה של אבו דאבי".

אלנה סורליני, מנכ"לית זמנית של שדות התעופה באבו דאבי הוסיפה: "באמצעות מינוף הטכנולוגיות העדכניות ביותר, חוויית נמל התעופה המחודשת באבו דאבי תציע חוויית נוסעים חלקה עם מרכיבים חיוניים בחיזוק מעמדה של אבו דאבי בבמה העולמית”.

Exit mobile version