Site icon IAS

טקסיבוט נכנס לשימוש פעיל בנמל התעופה של פרנקפורט

"טקסיבוט" ( TaxiBot) , רכב רובוטי היברידי (800 כ"ס) המשמש להסעת מטוסים  ממקום החניה לעבר המסלול נכנס לשימוש פעיל ביום ה' בטיסה מסחרית של מטוס לופטהנזה בואינג 737 מנמל התעופה של פרנקפורט.

כלי הרכב המתקדם פותח בשנת 2007 ע"י התעשייה האווירית בשיתוף פעולה עם  לופטהנזה לאוש (Lufthansa LEOS) חטיבת השינוע הקרקעי של לופטהנזה וקבוצת TLD הצרפתית המתמחה בייצור גוררי מטוסים. ב-2014 קיבל "הטקסיבוט" את אישור רשות התעופה האזרחית ורשות התעופה האירופאית ( EASA) לגרירת מטוסי בואינג 737.

"הטקסיבוט", נשלט ע"י הטייסים ומטרתו הפחתת צריכת הדלק ע"י המטוס עצמו מהשרוול למסלול ההמראה, הפחתת זיהום אוויר ורעש, וצעד בטיחותי מכיוון שמנועי הסילון מופעלים רק קרוב למסלול ההמראה.

"עם חידוש כמו הטקסיבוט אנחנו לא רק עוזרים לחסוך בדלק, אלא גם עושים צעד חשוב לצמצום פליטת גזים ומפלס הרעש בנמלי התעופה", אמר קיי קראטקי , חבר מועצת המנהלים של לופטהנזה לעיתונאים בטקס שנערך בנמל התעופה של פרנקפורט. " השימוש "בטקסיבוט" יכול לחסוך עד 2.700 טון דלק בשנה רק בנמל התעופה של פרנקפורט", הוסיף קיי.

יהושע אדלר, סמנכ"ל רכש ולוגיסטיקה של התעשייה האווירית  ציין כי בתמיכת יצרניות המטוסים בואינג ואיירבוס הוצג  היום פתרון הסעת המטוסים המוסמך והתפעולי היחיד בעולם. "אנו גאים שיצרנו מהפכה חדשנית וידידותית לסביבה בתחום התעופה המסחרי"

מזכר הבנות נחתם במעמד הטקס בין התעשייה האווירית ללופטהנזה לפיתוח דגם שייתן מענה למטוסי רחבי גוף כמו בואינג 747 והסופר ג'מבו איירבוס A380.

Exit mobile version