Site icon IAS

טכנולוגיה חדשנית בלונדון הית'רו

שנים שחברות התעופה, נמלי תעופה והתעשיות התומכות עומלות למציאת פתרונות לגרירת מטוסים משרוול הטרמינל למסלול ההמראה על מנת להפחית עלויות , לשפר דיוק מבצעי, לחסוך בדלק ולהפחית את פליטת גזים מזהמים.

ה- Taxibot – הרכב האוטונומי של התעשייה האווירית קיבל רישוי לשימוש ע"י רשות התעופה האירופאית והישראלית בשנת 2014 ונכנס לשימוש ע"י חברת התעופה לופטהנזה. מדובר ברכב רובוטי המתחבר למטוס ונשלט ע"י טייס המטוס. מנכ"ל התעשייה האווירית , יוסי וייס, אמר בזמנו כי הרכב יצור מהפכה ידידותית לסביבה, חיסכון של מיליוני דולרים לחברות התעופה, שירותי קרקע ושדות תעופה ברחבי תבל.

במקרה של ה- Taxibot ברגע שהמטוס מגיע למסלול, הטייס מתנתק והרכב אמור לחזור בעצמו לטרמינל, אלא שבפועל נהג אנושי מחזיר את הרכב.

ה- Mototok שנכנס לשימוש בלעדי ע"י חברת התעופה בריטיש איירווייס בלונדון הית'רו במספר עמדות מטוסים דומה למקבילו ה- Taxibot אך מופעל בשלט רחוק ע"י עובד נמל התעופה שדואג גם לחזרתו ומשמש לגרירת מטוסי איירבוס צרי גוף.  הרכב החדשני נכנס לשימוש בחודש אוגוסט האחרון ושירת כבר למעלה מ-100 אלף נוסעים.

קלאוס גורש (Klaus Goersch), מנהל התפעול הראשי בחברת בריטיש איירווייס ציין כי בריטיש איירווייס היא בעלת דיוק מבצעי הטוב ביותר בנמל התעופה הלונדוני והטכנולוגיה החדשנית תעזור רק לשפר את התוצאות הקיימות.

מחברת התעופה נמסר כי כעת נבדקת גם אפשרות להפעיל בעתיד את הטכנולוגיה בקרב מטוסים רחבי גוף. טעינת סוללת הרכב יעילה ל-3 ימים ונקודות טעינה יותקנו בכל השרוולים בטרמינל 5 בנמל התעופה לונדון הית'רו.

מאט גורמן (Matt Gorman) מנהל בכיר בנמל התעופה אמר:" ה- Mototok יהפוך לחלק חיוני באסטרטגיית נמל התעופה להפחתת פליטת גזים מזהמים ויחד עם שותפים כמו בריטיש איירווייס נצליח להגיע להישגים."

סרטון וידאו:

Exit mobile version