לאחר 48 שנים בהם פעלו מגוון מטוסי ג'מבו מדגמים שונים בחברת אל על, פעילות הצי מגיעה לסוף דרכה. אל על נפרדת ממטוסי הג'מבו, הבואינג 747, "מלכת השמיים" ומציינת סיומו של פרק היסטורי בתעופה הישראלית. מטוסי ה-747-400 האחרונים של אל על הוחלפו במטוסי 787 דרימליינר חדשים.
אל על תיפרד ממטוסי הג'מבו בטיסה חגיגית ומיוחדת לרומא. הטיסה תמריא מנתב"ג לרומא ביום שישי, 1/11/19, ומרומא לנתב"ג, ביום ראשון, 3/11/19.
חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על מוזמנים לרכוש כרטיס טיסה בתעריף נקודות מיוחד ולקחת חלק בהיסטוריה: טיסת ההלוך, מנתב"ג לרומא, LY1744, תמריא ביום שישי, 1/11/19 בשעה 08:00. טיסת החזור, מרומא לנתב"ג, LY1747, תמריא ביום ראשון, 3/11/19 בשעה 10:00
טיסת אל על, LY1747, מרומא לתל אביב צפויה להיות הטיסה המסחרית האחרונה של חברת אל על במטוס 747-400 ותתארך בכשעה וחצי ביחס לטיסה רגילה בנתיב זה
כרטיס בונוס הלוך ושוב במחלקת עסקים – 747 נקודות, כרטיס בונוס הלוך ושוב טיסה במחלקת תיירים – 400 נקודות.
המחירים לעיל כוללים כבודה, הושבה, מיסי נמל והינם סופיים.
הבואינג 747 הראשון של אל על נחת במאי 1971
לבואינג 747 ארבעה מנועים, אורכו כ – 70.7 מטר וגובהו כ – 20 מטר. קיבולתו מעל 400 נוסעים בטיסה ומשקל ההמראה המירבי שלו, כ – 394 טונות. מטוס ה- 747-200 הראשון של אל על (4X-AXA) נחת לראשונה בישראל במאי 1971, והתקבל בטקס ממלכתי, חגיגי ומרגש בו נכחו ראש הממשלה גולדה מאיר, שר התחבורה שמעון פרס, יו"ר אל על משה כרמל, ונשיא אל על מרדכי בן-ארי.
בתקופת מבצע "שלמה", במאי 1991, שבר מטוס 747 של אל על שיא גינס כאשר הטיס ארצה כ-1,087 עולים מאתיופיה (על המטוס עלו באדיס אבבה כ-1,084 נוסעים, אולם 3 תינוקות שנולדו על המטוס העלו מספר העולים ל-1,087)
מטוסי ה-747 חנכו נתיבי טיסה רבים מישראל לראשונה, בהם נתיבי החברה לבייג'ינג (1992), מומביי ובנגקוק (1993). מטוסי ה – 747-400 הראשונים של אל על נקלטו בשנת 1994.