מטוס הבואינג 747-8 אינטרקונטיננטל (בתצורת נוסעים) החל היום בהצלחה את תוכנית טיסות המבחן שלו, כשהמריא משדה התעופה פיין פילד שבאוורט וושינגטון לקול תרועות אלפי עובדים, לקוחות, ספקים ומנהיגי הקהילה. במטוס נחת 4 שעות ו-25 דקות לאחר מכן בשדה התעופה של בואינג בסיאטל. טיסת הבכורה של מטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל מציינת את תחילת תוכנית טיסות המבחן שתסתיים ברבעון הרביעי של השנה.
הטייס הראשי מארק פוירשטיין וטייס המשנה פול סטמנר המריאו בחבר החדש במשפחת ה-747 בשעה 9:59 בבוקר ונחתו בשעה 2:24 אחה"צ, זמן מקומי.
פוירשטיין אמר כי זוהי זכות להטיס מטוס כה נהדר בטיסת הבכורה שלו וזהו כבוד גדול לחלוק יום זה עם אלפי הגברים והנשים שתכננו ובנו את המטוס.
טיסת הבכורה פותחת את תוכנית טיסות המבחן בת למעלה מ-600 שעות טיסה למטוס ה-747-8 קונטיננטל החדש. המטוס טס במסלול מעל למזרח מדינת וושינגטון ועבר ניסויי ביצועים. במטוס הגיע לגובה שיוט של 19,000 רגל (5,791 מטרים) ומהירות של עד 250 קשר או כ-288 מייל לשעה (463 קילומטרים לשעה).
אליזבת' לונד, סגנית נשיא ומנכ"ל תוכנית 747 בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג, אמרה כי זהו יום גדול לצוות ה-747-8 ולחברת בואינג. לונד הודתה לכל המעורבים בתכנון ובבניית המטוס – המהנדסים, עובדי הייצור והספקים החיצוניים, שעבדו ללא לאות.
למטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל תהיה העלות הנמוכה ביותר ביחס מושב/מייל מכל מטוסי הנוסעים הגדולים והיא נמוכה ב-12% אף מקודמו, מטוס הבואינג 747-400. המטוס מקנה חסכון של 16% בדלק, קיטון של 16% בפליטת פחמן לנוסע וקיטון של 30% בשיעור הרעש בהשוואה ל-747-400. תכנון הפנים של המטוס נסמך על זה של ה-787 דרימליינר וכולל ארכיטקטורה מעוגלת המקנה אווירת נוחות ומגדילה את המרחב האישי של הנוסע.
חברת התעופה קוריאן אייר וכן חברת לופטהנזה הזמינו 33 מטוסי 747-8 אינטרקונטיננטל. המטוס הראשון מתוכנן להימסר ברבעון הרביעי של השנה.
אייר צ'יינה גם היא מבקשת להזמין 5 מטוסי 747-8 אינטרקונטיננטל בכפוף לאישור הממשלה הסינית.
המטוס צבוע בצבעי אדום-כתום של זריחה. עיצוב זה יעטר את מטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל הראשון באופן בלעדי, במעבר עיצובי חד מהכחול הסטנדרטי של בואינג. בואינג בחרה בצבעים המיוחדים כהוקרה ללקוחותיה הרבים אשר בתרבותם צבעים אלו מסמלים שגשוג ומזל טוב.