טיסת הבכורה ערכה כשלוש וחצי שעות, שבמהלכה טייסי מבחן של בואינג המריאו עם ה- KC-46 לגובה מרבי של 39,000 רגל וביצעו בדיקות תפעוליות של המנועים, מערכות בקרת טיסה ומערכות איכות הסביבה, כחלק ממנהל התעופה הפדרלית (FAA). צוות הטיסה של בואינג יבצע בדיקות בקרת איכות נוספות לקראת הטיסות הבאות של המטוס, במטרה למדוד ביצועים טרם מסירתו.
חברת בואינג, יצרנית המטוסים המובילה בעולם, ביצעה שש טיסות ניסוי במטוס התדלוק החדש, המבוסס על מטוס נוסעים מדגם בואינג 767. מטוס התדלוק החדש הוא השביעי בתוכנית ה- KC-46 שביצע טיסה עד כה. השישה הקודמים משמשים לבדיקות והסמכה וכבר צברו כ-2,200 שעות טיסה וביצעו 1,600 תדלוקים אוויריים של כל סוגי מטוסי הקרב בחיל האוויר האמריקני, כולל תדלוק אווירי של מטוס תדלוק אחר מאותו דגם KC-46. חיל האוויר של יפן כבר הזמין שלושה מתדלקים מהדגם החדש KC-46. מטוס התדלוק KC-46A הוא מטוס רב-תכליתי שיכול לתדלק סוגים רבים מאוד של מטוסים מבצעיים, בהתאם לתהליכי תדלוק אוויריים בינלאומיים, ואף יכול לשאת נוסעים ומטען.
"אנו גאים מאוד ב- KC-46A וביכולות המתקדמות ביותר שלו, שהמטוס יספק לחיל האוויר האמריקאי", אמר מייק גיבונס, סגן נשיא KC-46A ומנהל התוכנית. "העבודה עוד מרובה הכוללת השלמת פעילות הסמכת FAA. הצוות המחויב שלנו בבואינג עומל לקראת מסירת המטוס ומוודא כי ה- KC-46A יהיה בדיוק מה שהלקוח שלנו צריך".
"טיסת בכורה זו היא אבן דרך נוספת עבור חיל האוויר האמריקאי, צוות בואינג מסייע לנו צעד אחר צעד לקראת קבלת המטוסים מבצעיים החדשים", אמר אל"מ ג 'ון ניוברי, מנהל תוכנית KC-46, חיל האוויר האמריקני.