Site icon IAS

טיסות קובלט אייר מקורקעות מחצות

קובלט אייר משפרת את חווית הטיסה. מטוס החברה בלרנקה. צילום Depositphotos

קובלט אייר. הטיסה מדי יום כ-2,500 נוסעים מקפריסין ואליה. צילום Depositphotos

קובלט אייר, חברת התעופה הגדלה ביותר שבסיסה בקפריסין, צפויה לקרקע את מטוסיה החל בחצות הלילה, יום רביעי, לאחר שלפי דיווחים בעיתונות הקפריסאית, החברה לא הצליחה להגיע להסכמה עם משקיע פוטנציאלי מאירופה.

לפי העיתון אקונומי טודיי, בחשבונות החברה נותרו רק 15 מיליון יורו שבהם היא צפויה לשלם לעובדיה את שכרם.

קובלט אייר טסה לנתב"ג ואף השתתפה ביריד IMTM 2018 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב.

כל הטיסות של חברת התעופה של יום רביעי צפויות להגיע כמתוכנן, כאשר הטיסה האחרונה מגיעה ללרנקה משדה התעופה הית'רו שבלונדון בשעה 12:10.

שיחות למרכז שירות הלקוחות של קובלט שאמור היה להיות זמין 24/7 הן למספר המקומי והן למספר שיועד לתיירים בחו"ל – לא נענו. לקוחות החברה שבידיהם כרטיסים הונחו לא להגיע לשדה התעופה של לרנקה לטיסות של יום חמישי, שכן לא יצפו להם לא טיסות ולא צוותים. שרת התחבורה מסרה בהצהרה כי על נוסעים הצפויים לטוס עם קובלט ביום חמישי, להבטיח לעצמם טיסה לכיוון אחד בחברת תעופה אחרת ולשמור את הקבלה לצורך פיצוי.

ממשרד התחבורה נמסר עוד כי נוסעים שהיו אמורים לטוס עם קובלט בשבעת הימים הקרובים שאחרי יום חמישי ה-18 בחודש, יקבלו בקרוב מידע באשר להליכים. באתר של קובלט נכתב כי החברה מצטערת להודיע שהיא מבטלת את טיסותיה החל ב-23.50 ביום חמישי ה-17 באוקטובר.

לא שילמה את דמי החכירה החודשיים

בתחילת אוקטובר החלו שמועות כי חברת התעופה עומדת בפני בעיית תזרים מזומנים, לאחר ששני מטוסים שלה היו מקורקעים במשך יומיים, תוך שהם גורמים לעיכובים בטיסות. לפי הדיווחים, הסיבה היא שקובלט לא שילמה את דמי החכירה החודשיים לחברה האמריקאית שבבעלותה שני המטוסים.

החברה רשמה הפסדים לשנת 2017, ובחודש מאי פיטרה את המנכ"ל. על פי התקשורת המקומית, מוקדם יותר השבוע זימנה רשות הרישוי של התחבורה האווירית את נציגי קובלט לפגישה. הרשות עקבה אחרי חברת התעופה, אך לפי דיווחים החברה עמדה בכל מחוייבותיה כמו תשלום משכורות וכו' כמו גם בהתחייבויות האחזקה תוך ביצוע כל הטיסות השוטפות.

רשמית, קובלט סירבה להגיב, אך מקורות בתוך החברה ייחסו את בעיות הנזילות לקושי מצד המשקיעים הסינים לייצא הון בשל מגבלות ממשלת סין. בעלי המניות העיקריים של חברת התעופה הם AJ קפריסין, המחזיקים 49% מהמניות. AJ קפריסין היא בבעלות החברה הסינית Avic Joy Air.

חברת התעופה מעסיקה כ-200 עובדים. קובלט החליפה את סייפרוס איירוויס שנסגרה בינואר 2015. חברת התעופה הלואו-קוסט החלה לפעול בשנת 2016. הצי שלה מורכב משני איירבוס 319s וארבעה איירבוס 320s. בשנת 2018 טסה החברה ל-23 יעדים, כולל ישראל.

 

Exit mobile version