Site icon IAS

טיסות למבוגרים בלבד: קונספט חדש – ישן

טיסה עם ילדים, בעד או נגד ?. צילום freepik

יש האומרים שהיופי בטיסות. בעידן המודרני, הוא האינטראקציה בין הנוסעים כשהמטרה המשותפת נסיעה מיעד אחד לשני בנוחות. בדרך כלל אנו רגילים לראות ספקטרום רחב של גילאים בטיסות: ילדים, צעירים, משפחות, מבוגרים וגיל הזהב. האם צריך להגביל את החגיגה הרב דורית ? סקר שנערך על ידי PhotoAiD בארה"ב מגלה שנוסעים רבים בעד טיסות ללא ילדים / טיסות למבוגרים בלבד.

PhotoAiD היא חברת טכנולוגיה המתמחה בצילום ביומטרי. אפליקציית החברה, המופעלת על ידי אלגוריתמי בינה מלאכותית, מאפשרת למיליוני משתמשים לצלם בקלות תמונות עבור מסמכים כגון דרכונים, ויזות ואחרים, באמצעות הסמארטפונים שלהם בלבד.

אם אתה טסים בתדירות גבוהה, זה בלתי נמנע שמדי פעם ילד רועש עשוי להיות בטיסה שלכם. כמובן שבתעשיית התעופה של היום, בה טסים נוסעים רבים מצוידים באוזניות, מדובר בבעיה שניתן לפתור די בקלות. גם תינוקות בוכים לא יכריחו הסחות דעת כמו שמבוגרים שיכורים עלולים לעשות.

למרות זאת, בסקר שנערך בקרב למעלה מ-1,000 משתתפים אמריקנים מצא שרוב הנוסעים בארה"ב בעד טיסות ללא ילדים, ויהיו מוכנים לשלם יותר עבור טיסתם כדי שזה יהפוך למציאות. בסך הכל, כשמונה מכל 10 נשאלים אישרו שהם אכן מעוניינים בטיסות למבוגרים בלבד.

מטבע הדברים, היו מחלוקות בין הדמוגרפיות המעורבות. לדוגמה, מי שאינם הורים היו בעד הרעיון יותר מאשר הורים לילדים. עם זאת, היה הבדל גדול עוד יותר בין נוסעי מחלקת תיירים לאלו שטסים בדרך כלל במחלקות הפרימיום (עסקים ומחלקה ראשונה), 67% ו-89%.

ילדה בטיסה. מספר חברות תעופה לא מעוניינת בה בחלק מאזורי המטוס. Depositphotos_

לא רק שרוב המשיבים היו בעד טיסות בלעדיות כאלה, אלא שהרוב המכריע גם היה מוכן לשלם אחוז נוסף ממחיר הכרטיס שלהם כדי להבטיח חוויה למבוגרים בלבד. בטיסות של עד שלוש שעות, רק 13% מנוסעי מחלקת התיירים ציינו שלא יסכימו לשלם תוספת, ורק 1% במחלקות הפרימיום. במחלקת תיירים, האחוז השכיח ביותר היה 1-5%, כפי שציינו 24% מהנשאלים. עם זאת, 8% מהנוסעים הללו אמרו שהם יהיו מוכנים לשלם תוספת של 30% או יותר. נתון זה עמד על 17% בקרב הטסים במחלקות הפרימיום, כאשר התשובה הנפוצה ביותר שלהם (20-30% תוספת) נבחרה על ידי 27%.

בטיסות ארוכות טווח (מוגדרות על ידי PhotoAiD כשש שעות או יותר), הנוסעים יהיו מוכנים אפילו יותר להיפרד מעוד כסף כדי לשמור על תאיהם נטולי ילדים. ואכן, הסקר מציין כי על פני כל הנוסעים, 64% ציינו כי יהיו מוכנים לשלם בין 10% ל-30% תוספת עבור הפריבילגיה הבלעדית הזו.

האם חברות תעופה באמת יציגו אי פעם טיסות ללא ילדים לחלוטין זה עניין אחר, בהתחשב בבעיות הכרוכות בכך ובפוטנציאל לתביעות על אפליה על רקע גיל. עם זאת, משהו שחברות תעופה מסוימות כבר התעסקו בו הוא יישום של אזורים ללא ילדים במטוס שלהם. לפי הסקר של PhotoAiD עולה כי 69% מהמשיבים בארה"ב ציינו שהם יהיו בעד אזורים כאלה.

הקונספט החדש – ישן, אזורי ישיבה למבוגרים בלבד

כזכור חברת, AirAsia X אסרה על ילדים מתחת לגיל 12 לשבת בשבע השורות הראשונות במחלקת תיירים, במטוסי האיירבוס A330 שלה, בשנת 2013. זה קרה שנה לאחר שמלזיה איירליינס יישמה מדיניות דומה במחלקת התיירים בקומה העליונה במטוסי ה-A380 שלה. גם חברת אינדיגו, ב-2016, ייעדה את שורות 1-4 ו-11-14 כ'אזורים שקטים' ללא ילדים.

Scoot, חברת הלואו קוסט שבסיסה בסינגפור, מציעה את ScootinSilence במטוסי ה-787 בטיסותיה. האזור זמין לנוסעים מגיל 12 ומעלה המעוניינים בחוויית נסיעה שקטה ורגועה. תא הנוסעים של ScootinSilence מצויד בתכונות כגון מרווח רגליים נוסף, ומשענות ראש מתכווננות. ממוקם בחלק הקדמי, המטיילים יכולים ליהנות גם מירידה מוקדמת מהמטוס.

חברת קורנדון איירליינס (Corendon Airlines) מציעה אזורי ישיבה ללא ילדים

מטוס חברת קורנדון איירליינס ממריא לדרכו. צילום freepik

כל ההקדמה באה בעקבות ההודעה של חברת Corendon Airlines (טורקית והולנדית שבסיסה הראשי וההנהלה נמצאים באנטליה שבטורקיה וסניף נוסף בהולנד), המציעה אזורי ישיבה למבוגרים בלבד בטיסות מאמסטרדם לאי הקריבי קוראסאו עבור תוספת של 45 יורו למחיר כרטיס הטיסה.  הטיסות תופעלנה במטוס האיירבוס A350 החדש של החברה, בחודש נובמבר, ולקוראסאו בלבד. האזור נקרא Only Adult zone – בקדמת המטוס שבו וילון יפריד אותם מכל תינוקות בוכים או פעוטות רועשים.

" האזור מיועד לאנשים שרוצים לנסוע ללא ילדים או שיוכלו לעבוד ללא הפרעה, אך גם יסייע להורים, שלא יצטרכו לדאוג עוד מהשפעת יקירהם על הנוסעים האחרים, אם יבכו או יהיו פעילים מדי", אמרה חברת התעופה.

כאמור Corendon, הולכת בעקבות כמה חברות תעופה בינלאומיות המציעות גם אזורים ללא ילדים, אך Corendon היא הראשונה לעשות זאת בהולנד. החברה כבר מוכרת חופשות למלונות למבוגרים בלבד.

Exit mobile version