Site icon IAS

טיסות לאו קוסט של IAG לטווחים ארוכים מברצלונה

חברות התעופה בקבוצת IAG. צילום יח"צ

הידיעה של חברת הלאו קוסט נורוויג'ן אייר שאטל על הפעלת טיסות מברצלונה לארה"ב (פורט לודרדייל, לוס אנג'לס, ניוארק ואוקלנד- קליפורניה) החל מיוני הקרוב  מברצלונה גרמה זעזועים במשרדי הנהלת חברת IAG ) International Airlines Group), שהחליטה לנסות לבלום את המהלך של המתחרה.

חברת IAG ממעטת בשלב זה לחשוף פרטים מדויקים, אתר Skift מדווח שבכוונתה להפעיל בשלב ראשון שני מטוסי איירבוס A330 והיעדים העומדים על הפרק הם: ללוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, בואנוס איירס, סנטיאגו, צ'ילה, הוואנה וטוקיו. כמו כן לא ידוע אלו חברות תעופה יופעלו בקווי התעופה החדשים, אלו הקיימות או אחת חדשה. במידה ותופעל חברת תעופה חדשה ככל הנראה היא תהיה במתכונת נורוויג'ן , עם תשלום נוסף עבור תכולה ואוכל במטוס.

מומחים טוענים שחברת הבת וולינג (Vueling) היא המתאימה ביותר לתת מענה לתוכניותיה של IAG בברצלונה. וולינג מחזיקה כיום כשליש מהמושבים בברצלונה בהשוואה לנורוויג'ן שברשותה רק 4% מהמושבים (על פי נתוני CAPA )

קבוצת IAG עושה מהלכים גם בנמל התעופה גטוויק במטרה לבלום את חברת הלאו קוסט נורוויג'ן אייר שאטל בהפעלת טיסות לאוקלנד ופורט לודרדייל. IAG תשתמש ככל הנראה במטוסי בריטיש איירווייס, במקום להקים חברת תעופה חדשה, בתצורה מתאימה עם יותר מושבים וללא מחלקה ראשונה.

Exit mobile version