Site icon IAS

טיסות הפנים הוכרו כחלק ממערך התחבורה הציבורית עבור תושבי אילת

נמל התעופה רמון. צילום סיון פרג'

לראשונה בהיסטוריה של העיר אילת, הוכרו טיסות הפנים כחלק ממערך התחבורה הציבורית עבור תושבי אילת, במסגרת תוכנית ההסדרה שהוביל ראש העירייה אלי לנקרי וגובשה בשיתוף משרדי התחבורה והאוצר.

בנוסף למחיר המסובסד העומד כאמור על 99 ש"ח לכיוון, כוללת תוכנית ההסדרה גם קיצור תהליכים וזמני התייצבות באמצעות שימוש בתעודת ביטחון "אלפא" וביצוע כירטוס צ'ק אין באתרי האינטרנט של חברות התעופה, ללא צורך בהגעה לדלפק חברות התעופה.

עוד כחלק מההסדרה, תהיה הפעילות מנתב"ג קבועה להמראות ונחיתות ותתבצע בטרמינל 1 כולל תחבורת המשך בשעות הבוקר למרכז תל אביב והסעה ישירות מרחבת המטוס לתחנת הרכבת בטרמינל 3 לנוסעים ללא כבודת בטן, זאת ללא עלות נוספת.

על מנת לסייע במימוש ההטבה יש לוודא כרטיס תושב אילת בתוקף, אשר ידרש לזיהוי, כמו גם רישום במערכת "אלפא", בעמדות הממוקמות בשדה התעופה ״רמון״ או בטרמינל 1 והזמנת כרטיסים מבעוד מועד. חשוב לציין כי נדרשת סבלנות עד שהמערך יפעל בצורה מסודרת ויש לפעול בהתאם לדרישות חברות התעופה לזיהוי מלא של הטסים כתושבי העיר.

בנוסף ובמקביל להפעלת הסבסוד מתגבש מנגנון להגברת תדירות הטיסות והדיוק המבצעי בזמני ההמראה והנחיתה, באופן שיאפשר תכנון זמן יעיל יותר וכן בחינת הרחבת שעות הפעילות. ההסדרה המלאה שתכלול כאמור הגדלת מספר הטיסות ותדירותן, תושלם גם היא בקרוב.

ראש עיריית אילת – אלי לנקרי: ״ההסדרה שעמלנו עליה במשך שנה שלמה ובראשה ההכרה בטיסות לתושבי אילת כחלק ממערך התחבורה הציבורית היא תשובה היסטורית לאחד מאתגריה הגדולים של אילת ובשורה אדירה שתחבר אותנו למרכז הארץ ותעניק לנו חופש תנועה. אני מבקש להודות לשרת התחבורה – מירי רגב ולשר האוצר – בצלאל סמוטריץ על ההבנה, ההירתמות המקצועית והמשאבים הנדרשים ולמנכ"לי המשרדים, לממשלה שאישרה אותה, למנכ"ל רת"א – שמואל זכאי ולכל העוסקים במלאכה".

Exit mobile version