Site icon IAS

טיסות היינאן לגואנגז'ו מקצרות את הדרך לבירת העסקים בדרום סין

גואנגז'ו. בירתה של פרובינציית גואנדונג, מהפרובינציות העשירות והחשובות בסין. צילום Depositphotos

עבור ישראלים רבים המבקרים בגואנגז'ו, בירת העסקים של דרום סין, לרגל עסקיהם, שלוש הטיסות השבועיות החדשות של היינאן איירליינס, מקצרות את הדרך אליה. מדובר בעיקר ביבואנים ישראלים שמחפשים שם מוצרים חדשים, ובתעשיינים שמחפשים חלקים ורכיבים, המשמשים לייצור מוצרים מתוחכמים במפעלים בישראל. בגואנגז'ו מתקיימות גם כמה מהתערוכות העיסקיות החשובות בעולם. היא קרובה-יחסית גם להונג קונג, שמהווה מרכז עסקים נפרד.

מסביר שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "הקו החדש לגואנגז'ו יקצר את זמני הנסיעות, יאפשר את הגברת הפעילות של העסקים הפעילים בעיר ולעסקים חדשים להיחשף בקלות להזדמנויות באחד ממרכזי העסקים המשמעותיים בסין".

גואנגז'ו

העיר גואנגז'ו היא בירתה של פרובינציית גואנדונג, מהפרובינציות העשירות והחשובות בסין וביתם של 116 מיליון תושבים. בפרובינציה כמה ערים תעשייתיות מרכזיות בהן גואנגז'ו, שנז'ן ופושאן, שאחראיות על כ-10% מהתמ"ג של המדינה כולה ועל כ-28% מיצוא הסחורות מסין לעולם. בנוסף, מקום מושבן של הנהלת ענקיות טכנולוגיה סיניות כמו Huawei, ZTE ו- Tencent נקבע בעיר שנז'ן הנמצאת במרחק של כשעה וחצי נסיעה מגואנגז'ו.

העיר גואנגז'ו, שעלתה לכותרות בישראל בהקשר הספורטיבי עם שחקן הכדורגל ערן זהבי, הוכתרה כמה פעמים כעיר הטובה ביותר לעסקים בסין לפי Forbes China, וזאת בזכות צמיחה מהירה בכמות ההשקעות, עלייה בהכנסה פנויה באוכלוסייה עירונית וכפרית ועלייה במדד כוח הקנייה.

נספחות כלכלית ישראלית בגואנגז'ו

גזירת הסרט של טיסת היינאן איירליינס מגואנזו בנתב"ג. צילום יעל מש

בשל החשיבות הרבה של העיר והאזור, מפעיל משרד הכלכלה והתעשייה נספחות כלכלית בגואנגז'ו במטרה לחשוף חברות ישראליות להזדמנויות העסקיות באזור, לרבות קיום אירועים עסקיים, כנסים ומפגשי B2B בין חברות ישראליות לסיניות, שחלקם הובילו לעסקאות מוצלחות.

שירלי קויפמן, הנספחת הכלכלית של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ציינה, כי "גואנג'זו מהווה יעד פופולארי עבור יבואנים ממדינות שונות ובהן ישראל, אך רבים עדיין לא מכירים את ההזדמנויות הטמונות בה. גואנג'זו וסביבותיה ידועות בתעשיית הרכב וקבלני המשנה שלה, ואלו מספקים שירותים  לתעשיית הרכב העולמית והמקומית. שידרוג תעשיית הייצור בעיר בפרט ובפרובינציה בכללה, מהווה הזדמנות לסטרטאפים הישראלים מתחום התחבורה החכמה, והן מתחום הייצור המתקדם. בתחום הבריאות למשל, ישנם שלושה בתי חולים מובילים בסטנדרט גבוה לצד מערך שלם של ספקים ומפיצים לציוד רפואי. בנוסף, העיר הינה בית עבור יותר מ-900 חברות מתעשיית הציוד (Equipment Manufacturing) האחראיות לבדן לתוצר בהיקף של 82.6 מיליארד יואן (13.2 דולר)".

"אנחנו מזמינים חברות ישראליות בתחומים אלו ותחומים נוספים לפנות אלינו ולהשתתף בפעילויות הייחודיות של הנספחות בגואנגז'ו ובאזור דרום סין", הוסיפה קויפמן.

Exit mobile version