Site icon IAS

טייס אוטומטי בקוקופיט

דוח חדש של משרד התחבורה האמריקני, שפורסם ביום חמישי שעבר, מזהיר מפני שימוש יתר בטייס האוטומטי שפוגע ביכולתם של הטייסים להטיס את המטוסים באופן ידני.

הדו"ח של משרד התחבורה מסביר, כי במקרים שבהם התעוררו בעיות טכניות, שדרשו מהטייסים לעבור לשליטה ידנית במטוס, התגלו כמה מגמות מדאיגות של חוסר יכולת ניכרת לבצע זאת. הדוח מציין, כי ההתקדמות באוטומציה של המטוסים תרמה אומנם באופן משמעותי לבטיחות הטיסה, אך שינתה את אורח ביצוע תפקידם של הטייסים.

חברות תעופה משתמשות בבטחה, כבר הרבה זמן, במערכות טכנולוגיות אוטומטיות מתקדמות במטוסים על מנת לשפר את היעילות ולהפחית את עומס העבודה מהטייסים. אבל, מספר תאונות שאירעו לא מכבר, לדוגמא התרסקותו של מטוס אסיאנה איירליינס, בטיסה 214, ביולי 2013 בסן פרנסיסקו, הוכיחו, כי טייסים שבדרך כלל טסים באוטומציה, מסוגלים לעשות טעויות בעת עימות עם אירועים בלתי צפויים בטיסה, המצריכים לשלוט במטוס ידנית, ולפעול בהתאם להוראות הטיסה הידנית.

כתוצאה מכך גוברת הדאגה בקרב מומחי תעופה עולמיים מהם הקווים האדומים בין השימוש בטייס האוטומטי לבין הפעלתו באופן ידני. האם זה הזמן להגביל את השימוש בטייס האוטומטי ? בהתחשב במצב החדש משרד התחבורה האמריקני ממליץ להעמיק את אפקטיביות פעילותו של מנהל התעופה הפדראלית (FAA) במהלך פיקוח על הכשרת טייסים. עוד לא הגיע העת לזנוח את הטייסים בתא הטייס(קוקפיט)

 

 

 

Exit mobile version