Site icon IAS

טייסי אייר ברלין יעברו הכשרה לחסכון בדלק

מחירי הדלק המאמירים מחייבים את חברות התעופה לחשוב על דרכים יצירתיות לחיסכון בדלק. בחברת התעופה אייר ברלין מאמינים שחיסכון בדלק מתחיל בטייסים. החברה פיתחה תכנית להפחתת צריכת דלק בעזרת הכשרה מיוחדת שתינתן ל-60 מטייסי החברה, שבעקבותיה יהפכו ל"מאמני דלק" ויכשירו את שאר הטייסים בחברה.

 

קיימות דרכים רבות בהם טייסים יכולים לחסוך דלק לפני ובמהלך הטיסה וגם לאחר הנחיתה. זו לא שאלה של מילוי פחות דלק,  אלא של צריכה של פחות דלק במהלך הטיסה. לפני המראה, לדוגמה,  יכול הטייס להתחבר לאספקת החשמל על הקרקע במקום להשתמש ביחידת כוח העזר בחלקו האחורי של המטוס, שאחראית על אספקת החשמל למטוס כאשר המנועים כבויים. אפשרות נוספת לחיסכון בדלק לאחר נחיתה, היא שימוש רק במנוע אחד בנסיעה מהמסלול אל שער החניה. 

 

"מאמני דלק" הם חלק חשוב בתכנית היעילות הידידותית לסביבה של חברת התעופה הגרמנית. התכנית כוללת שיפורים בתחומי טכנולוגיה, תפעול טיסה, תכנון טיסה, משקל וטעינת מטוס, המסייעים לחסוך בדלק ולהפחית את הפליטות. בשנת 2012, הציבה החברה יעד של הפחתת צריכת הדלק הממוצעת של מטוסיה ל-3.4 ליטר לכל 100 קילומטרים (PKM), למטוסים בגיל ממוצע של חמש שנים. אייר ברלין מחזיקה באחד מציי המטוסים  היעילים החדשים והמודרניים ביותר באירופה.

Exit mobile version