Site icon IAS

טורקיש איירליינס חוגגת יום הולדת 90

מטוס טורקיש איירליינס בנמל התעופה של איסטנבול.

סרט חדש שהופץ על ידי חברת טורקיש איירליינס (Turkish Airlines) לרגל 90 שנות פעילות מספר את סיפורה של החברה, שהחל ב-1933 עם צי שמנה 5 מטוסים בלבד ופחות מ-30 עובדים ומתאר כיצד המטוס הראשון שהמריא, נחת באיסטנבול השנה, 2023. כיום, צי מטוסי חברת הדגל של טורקיה מונה 418 מטוסים, משרת 344 יעדים בינלאומיים ומספר העובדים הגיע ל-82,000 עם מספר הולך וגדל של חברות בנות.

הסרט מתחיל עם חתימת עזי מוסטפא כמאל אטאטורק (Ghazi Mustafa Kemal Atatürk) על מסמך ההקמה של טורקיש איירליינס, המראתו ונחיתתו של המטוס הראשון באיסטנבול ואת התרגשותו של קפטן המטוס.

יו"ר הדירקטוריון והוועד הפועל של טורקיש איירליינס פרופ' ד"ר אחמט בולט אמר: "היום, טורקיש איירליינס הוא אחד המותגים המעורכים ביותר במדינה שלנו ובעולם. מה שהביא אותנו עד לרגע זה, הם הערכים שלנו והתמיכה של 82,000 העובדים במסע הזה. הסרט הוא מחווה לכל אחד מאבני הבניין שלנו, מספר את סיפור המסע בן 90 השנים שלנו מנקודת מבט אחרת. אנחנו גם גאים להשיג משהו שאנחנו יכולים להיות גאים בו ביום השנה ה-90 של טורקיש איירליינס וביום השנה ה-100 לרפובליקה של טורקיה".

במאי הסרט, שהופק על ידי משרד הפרסום Tribal Worldwide Istanbul, היה Serdar Dönmez, ואילו הצלם המוכשר היה Danish Kasper Wind. העתק בגודל טבעי של המטוס מדגם Curtiss Kingbird D2, אחד המטוסים הרשמיים הראשונים של טורקיש איירליינס, נבנה במיוחד עבור הפרויקט הזה. ההעתק, במשקל של כ-1.7 טון, מוטת כנפיים של 17 מטר, אורך של 11 מטר וגובה של 4 מטר, הושלם תוך חודשיים. סצנות של המטוס באוויר הונפשו באמצעות טכנולוגיית CGI. ההעתק מיועד להיות מוצג כמזכרת במטה החברה.

Exit mobile version