Site icon IAS

טורקיש איירליינס- גורם משמעותי בתנועת הנוסעים בנתב"ג

טורקיש איירליינס הטיסה ברבעון הראשון של השנה 201,329 נוסעים (יוצאים ונכנסים), גידול של 21.50%. לחברת התעופה הטורקית זהו הישג כלכלי חשוב בעיקר כשהמטה ללוחמה בטרור (לוט"ר) החריף את אזהרת המסע לטורקיה וקרא לכל מי שנמצא בטורקיה לעזוב מייד את המדינה.

המשמעות לגידול המרשים בתנועת הנוסעים בטורקיש איירליינס היא, שהחברה הטורקית הפכה למובילה בתחום טיסות ההמשך ושנמל התעופה אטאטורק שבאיסטנבול הפך לנמל מאסף (Hub) חשוב במיוחד עבור הישראלים. נמל התעופה באיסטנבול תופס את המקום הראשון ברבעון בתנועת הנוסעים, בהתפלגות על פי היעד הראשון עם 183,464 נוסעים. אבל לא רק, טורקיה תפסה גם את המקום השני, אחרי ארה"ב, בהתפלגות תנועת הנוסעים ברבעון על פי המדינות עם 294,957 נוסעים. מעניין יהיה לראות כיצד תושפע נהירת הנוסעים לטורקיה אחרי אזהרת המסע החמורה של הלוט"ר.

גידול רבעוני בתנועת הנוסעים

ברבעון הראשון של השנה עברו בנתב"ג 3,005,354 נוסעים (יוצאים ונכנסים) בטיסות בינלאומיות, בהשוואה ל-2,781,927 נוסעים ברבעון הראשון של 2015, גידול של 8.03%. ברבעון הראשון השנה גדלה גם תנועת המטוסים (המראות ונחיתות) ב-4.81% מ-21,915 בשנת 2015 ל-22,970 השנה.

הגרעון התיירותי

רש"ת מביאה נתונים כוללים של תנועת הנוסעים ברבעון. אבל לפי הלמ"ס קיימת חלוקה בין ישראלים יוצאים לבין כניסות תיירים בדרך האוויר. על פי נתונים אלה היו ברבעון הראשון של השנה 547 אלף כניסות תיירים בדרך האוויר, שזו עלייה של 3% בהשוואה לרבעון הראשון ב-2015. לעומת זאת ברבעון הראשון של השנה נרשמו כמיליון יציאות היו דרך האוויר.

חברות התעופה הישראליות

התייעלות אל על הביאה ברבעון הראשון  ל- 1,064,880 נוסעים (יוצאים ונכנסים), גידול של 9.55%. בעקבות כך גדל נפח פעילותה בנתב"ג בחצי אחוז והגיע ל-35.43%. המשמעות היא שאל על הצליחה ברבעון להגדיל את תפוסת הנוסעים (Load Factor) במטוסיה, בלי להרחיב כמעט את תנועות מטוסיה.

ברבעון הראשון של השנה הטיסה ארקיע בטיסות הבינלאומיות 44,066 נוסעים (יוצאים ונכנסים), שזו עלייה של 13.88% בהשוואה לרבעון הראשון של 2015, שבו היא הטיסה 38,692 נוסעים

ישראייר הטיסה ברבעון הראשון של השנה 32,021 נוסעים (יוצאים ונכנסים), שזו ירידה של 18.61%. זו אומנם ירידה, אבל צריך לזכור, כי ישראייר שינתה לחלוטין את האסטרטגיה העסקית שלה שעיקרה: מעבר ממכירת יעדים למכירת מוצרים שהביא לגידול חד בתנועת הנוסעים (לא רק במטוסיה) ובשיווק חבילות תיירות והגדלה משמעותית במחזורי המכירות. בשל המעבר לשיווק חבילות נופש וטיולים מאורגנים, הופחת שיעור ההוצאות רכיב הדלק שלה ביחס לסך הפעילות. אסטרטגיה שגרמה לה לרשום ב-2015 רווח נקי של 25 מיליון שקל. באותה השנה הטיסה ישראייר באופן ישיר ובאמצעות שיווק חבילות וטיולים מאורגנים בטיסות צ'רטר, כ-600 אלף נוסעים, שהביא אותה למקום הרביעי בדוח תנועת הנוסעים בנתב"ג.

בסך הכל הטיסו בטיסות הבינלאומיות חברות התעופה הישראליות ברבעון הראשון של השנה 1,141,694 נוסעים (יוצאים ונכנסים), שזו עלייה של 8.63% בהשוואה לאותה התקופה אשתקד שבה הן הטיסו 1,050,906 נוסעים.

החברות המובילות ברבעון הראשון

אל על עם 1,64,880 נוסעים, טורקיש איירליינס עם 201,329 נוסעים, איזי ג'ט עם 169,850 נוסעים, איירופלוט עם 128,957 נוסעים, לופטהנזה עם 107,123 נוסעים, אליטליה עם 94,159 נוסעים ויונייטד איירליינס עם 87,499 נוסעים.

המדינות הבולטות ברבעון הראשון

ארה"ב עם 308,236 נוסעים, טורקיה עם 264,957 נוסעים, גרמניה עם  259,653 נוסעים, בריטניה עם 215,696 נוסעים, צרפת עם 211,331 נוסעים, איטליה עם 198,082 נוסעים ורוסיה עם 187,163 נוסעים.

נמלי התעופה כיעד ראשון הבולטים ברבעון הראשון

אטאטורק איסטנבול עם 183,464 נוסעים, שארל דה גול פריז עם 158,222 נוסעים, קנדי ניו יורק עם 142,746 נוסעים, פיומצ'ינו רומא עם 135,843 נוסעים, הית'רו לונדון עם 132,843 נוסעים, ניוארק ניו יורק עם 129,624 נוסעים ומוסקבה עם 129,009 נוסעים.

כאן המקום לציין, כי דרך מרבית יעדי הטיסה הראשונים לנוסעים מנתב"ג, ולא רק בקרב הבולטים, מתקיימות טיסות המשך ליעדים אחרים, ובכך הם מהווים גם תחרות לטיסות הישירות לטווחים הארוכים (Long Haul) של חברת אל על.

 

 

 

Exit mobile version