Site icon IAS

חברת Wizz Air צופה השנה לרווחים משמעותיים

מטוס וויזאייר מדגם A321ceo. צילום יח"צ

מבסיסה בהונגריה, חברת הלואו קוסט Wizz Air מפעילה למעלה מ-900 קווים ליותר מ-200 יעדים ב-54 מדינות. ב-12 החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, Wizz Air הטיסה 62 מיליון נוסעים. בשבוע שעבר פרסמה עדכון לאחר סגירת המסחר עם צפי לרווח נקי השנה, בשיעור של 350-370 מיליון אירו .

ההכנסות הצפויות כוללות כ-5 מיליארד יורו, מונעות מהכנסות חזקות יותר מכרטיסי טיסה, מקוזזות חלקית על ידי הכנסות נלוות במחצית השנייה של השנה. על פי תחזית החברה, הירידה בהכנסות הנלוות נובעות מהשפעות הקשורות לאירועים גיאופוליטיים.

מכיוון שזהו עדכון לא מבוקר, אין מספרים ספציפיים לבדיקה, אך חברת התעופה אמרה כי ההכנסות לשנה שלמה לכל קילומטר מושב זמין (RASK) צפויות להיות גבוהות יותר באחוזים בהשוואה לשנה שעברה. מנכ"ל החברה, József Varad אמר כי השנה ראה עלייה בביקוש הנוסעים לטיסות שהחלה מיד לאחר המגיפה.

"בעוד ש-Wizz Air נהנתה מביקוש מתמשך ודיווחה על מספרי שיא של נוסעים במהלך השנה, הפחתנו גם אתגרים חדשים, כולל גל נוסף של אי שקט גיאופוליטי, החזרת מנועי Pratt & Whitney GTF ושיבושים בפיקוח אווירי. למרות זאת, התנועה גדלה באופן עקבי לאורך השנה ו-Wizz Air חזרה לרווחיות ".

הוא הוסיף כי הביצועים הם עדות למודל התפעול החזק של חברת התעופה, המאפשר לה לעמוד בלחצים ובו זמנית לשלוט בעלויות ולהתמקד ללא הרף בצמיחה. עלות הדלק לק"מ מושב זמין (CASK), כולל עלות הפחמן והגידור, צפויה להיות נמוכה ב-23-24% מאשר ב-2023.

Exit mobile version